محاسبه قیمت سردخانه میوه

محاسبه قیمت سردخانه میوه با بهترین دستگاه ها

اگر قصد احداث سردخانه میوه را دارید، محاسبه قیمت سردخانه میوه و راه اندازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. باید در تمامی مراحل دقت کافی را به خرج دهید تا کمترین آسیب و تلفات را در محصولات خود داشته باشید. با احداث سردخانه میوه می توانیم از وجود اغلب میوه ها در تمامی فصول سال علی‌الخصوص ایام نوروز بهره مند شویم. از این رو ساختن چنین سردخانه هایی امری حیاتی است.

همانطور که می دانید سردخانه ها با توجه به دما و ظرفیت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه انواع آن ها را معرفی می کنیم و معیارهای تاثیرگذار بر قیمت سردخانه را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع سردخانه بر اساس دمای کارکرد

  • زیر صفر؛ این سردخانه ها قابلیت کار کردن در دماهای پایین تر از صفر را دارند. سردخانه نگهداری گوشت، مرغ و ماهی، بستنی و انواع غذاهای آماده از نوع زیر صفری است.
  • بالای صفر؛ دمای کارکرد این سردخانه ها بالاتر از صفر است. انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، پیاز و انواع لبنیات را در این سردخانه ها نگهداری می نمایند.
  • دو مداره؛ این سردخانه ها جزو پرکاربردترین سردخانه ها هستند. سردخانه دو مداره می تواند به صورت جدا در هر دو نوع زیر صفر و بالای صفر تنظیم شود.
  • ترکیبی؛ این سردخانه ها دارای سالن های متعدد است که دمای هرکدام از آن ها می تواند بالای صفر یا زیر صفر تنظیم شود.

سردخانه فریونی احداث کنیم یا آمونیاکی؟

هنگامی که نوع و مقدار (تناژ) محصول سردخانه خود را مشخص کردید، می توانید آمونیاکی یا فریونی بودن سیستم تبرید سردخانه را نیز مشخص کنید. سردخانه های فریونی برای مقدار 2000 تن یا کمتر انتخابی مناسب هستند. البته سردخانه های فریونی قابلیت افزودن سالن و گسترش ابعاد ندارند. در حالی که سردخانه های آمونیاکی که برای ذخیره سازی بیش از 2000 تن محصول مناسبند، قابلیت گسترش ابعاد سردخانه دارند. با اینکه احداث سردخانه آمونیاکی هزینه‌بر تر از احداث سردخانه فریونی است اما به خاطر داشته باشید که احداث سردخانه آمونیاکی برای تناژ کمتر از 2000 تن توجیه اقتصادی ندارد.

انتخاب عایق و درب سردخانه

درب سردخانه یکی از مهم ترین تجهیزات آن است که بر میزان مصرف انرژی سردخانه به طور مستقیم تاثیر می گذارد. امروزه استفاده از درب هایی با عایق پلی یورتان یا پلی استایرن رایج است. درب سردخانه را می توانید به صورت ریلی یا لولایی انتخاب کنید.

هنگام انتخاب عایق و درب مناسب برای سردخانه باید به اقلیم و محل احداث سردخانه نیز توجه نمایید. برای مثال در شهرهایی که اقلیم گرمتری دارند، برای سردخانه باید از عایق هایی با ضخامت بیشتر استفاده نمایید. تمامی طراحی ها بر اساس اقلیم منطقه ی احداث سردخانه تعیین می شود. انتخاب عایق یا ساندویچ پانل سردخانه ای، از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن یکی از نکات مهم در محاسبه قیمت سردخانه میوه است.

دستگاه های تبرید

در مجموعه برادران حامی دوست شما می توانید برند تمامی دستگاه ها را خودتان شخصا انتخاب کنید. همانطور که می دانید هر سیستم تبرید مانند سردخانه، از 5 عضو اصلی کندانسور، اواپراتور، کمپرسور، شیرآلات و کنترل آلات تشکیل می شود. با انتخاب تجهیزات مناسب و خوب می توانید مانع اتلاف انرژی در سردخانه خود شوید. تابلو برق نیز یکی دیگر از تجهیزاتی است که به جلوگیری از اتلاف انرژی سردخانه کمک می کند.

مجموعه ما با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی، تولید، نصب و راه اندازی سیستم های تبرید آماده همکاری با شما عزیزان است. با خرید از مجموعه برادران حامی دوست می توانید از خدمات پس از فروش بی سابقه یک سال گارانتی و 5 سال وارانتی بهره مند شوید. کافیست با ما تماس بگیرید و نیازتان را با ما در میان بگذارید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *