قیمت سردخانه میوه

قیمت سردخانه میوه سفارشی

نگهداری میوه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. از این رو بهتر است پیش از اینکه برای نگهداری طولانی مدت میوه ها در سردخانه اقدام نمایید، از جزئیات این سردخانه ها مطلع شویم. با احداث سردخانه میوه می توانیم از وجود تمامی میوه ها در تمامی فصول سال بهره مند شویم. از این جهت ساختن چنین سردخانه هایی از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب این سردخانه ها از نوع بالای صفری هستند. اما دما و رطوبت مناسب برای نگهداری هر میوه باید به گونه ای تعیین شود که کمترین افت کیفیت و حداقل آسیب به بافت میوه ایجاد شود.

پیش از جمع‌آوری و نگهداری میوه ها در سردخانه باید به نکاتی مانند محل کشت، میزان رسیدگی محصول در زمان برداشت، شرایط نقل و انتقال آن به سردخانه توجه نمایید. در ادامه به بررسی شرایط نگهداری میوه در سردخانه ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع سردخانه کاربردی بر اساس دما

  • بالای صفر؛ دمای کارکرد این سردخانه ها بالاتر از صفر است. انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، پیاز و انواع لبنیات را در این سردخانه ها نگهداری می نمایند.
  • زیر صفر؛ این سردخانه ها قابلیت کار کردن در دماهای پایین تر از صفر را دارند. سردخانه نگهداری گوشت، مرغ و ماهی، بستنی و انواع غذاهای آماده از نوع زیر صفری است.
  • دو مداره؛ این سردخانه ها جزو پرکاربردترین سردخانه ها هستند. سردخانه دو مداره می تواند به صورت جدا در هر دو نوع زیر صفر و بالای صفر تنظیم شود.
  • ترکیبی؛ این سردخانه ها دارای سالن های متعدد است که دمای هرکدام از آن ها می تواند بالای صفر یا زیر صفر تنظیم شود.

جدول نگهداری برخی از میوه ها در سردخانه

همانطور که می دانید سردخانه میوه باید از سایر محصولات و مواد غذایی جدا باشد. در غیر این صورت آسیب جدی به میوه ها وارد خواهد شد. میوه را با توجه به اقلیم و منطقه کشت، باید در شرایط متفاوتی نگهداری نمایید. اما محدوده ی دمایی و رطوبتی برای اغلب میوه ها با محل کشت یکسان تقریباً مشترک است. همانطور که می دانید در صورت کم و زیاد شدن دما و رطوبت از محدوده تعیین شده، احتمال خرابی و پوسیدگی میوه ها وجود دارد. کاهش بیش از حد دما باعث سرمازدگی میوه و افزایش بیش از حد دما باعث پوسیدگی میوه ها می شود. همچنین افزایش بیش از اندازه ی رطوبت در سردخانه، محیطی مناسب برای رشد قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها ایجاد می کند.

در ادامه جدولی آورده‌ایم که در آن شرایط نگهداری میوه‌های پرمصرف ذکر شده است. با مطالعه این جدول می توانید بهترین شرایط را برای نگهداری میوه در سردخانه‌تان فراهم نمایید.

قیمت سردخانه میوه

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت سردخانه میوه می توانید با مجموعه برادران حامی دوست در تماس باشید. ما شما را در مسیر تحقق رویاهایتان یاری می کنیم. کافیست با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *