سردخانه زیر صفر

همه چیز درباره سردخانه زیر صفر

برای نگهداری از مواد غذایی با بهترین کیفیت و برای مدت طولانی، نیاز داریم بعضی از آن ها را منجمد کنیم. در این صورت می توانیم آن ها را با کیفیت مطلوب و شرایط مناسب نگهداری کنیم و به دست مصرف کنندگان برسانیم. ساخت سردخانه زیر صفر به ما در این مسیر کمک می کند.

همانطور که می دانید سردخانه های زیر صفری در دمای پایین تر از صفر درجه سانتیگراد کار می کنند. این سردخانه ها بنا بر ابعادشان می توانند آمونیاکی یا فریونی باشند. این سردخانه ها مخصوص نگهداری مواد غذایی منجمد هستند. برای مثال گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای آماده ی طبخ مانند همبرگر آماده و پیتزا، بعضی از انواع خرما و انواع بستنی ها را می توان در آن ها نگهداری نمود.

عملکرد این سردخانه ها به چه صورت است؟

این سردخانه نیز مانند اغلب سیستم های برودتی با سیکل تبرید تراکمی کار می کنند. یعنی دارای اجزای اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و انواع شیرآلات و کنترل آلات هستند. استفاده از اتصالات و شیرآلات مخصوص سردخانه ها با توجه به نوع سردخانه بر اساس دمای کارکرد، تعیین می شود. همچنین تابلو برق، فن ها و… از دیگر اجزای جدا نشدنی تمامی سردخانه ها هستند.

کمپرسور سردخانه های بالای صفر و زیر صفر به لحاظ کویل داخلی با یکدیگر متفاوت هستند. کویل این سردخانه ها ضعیف تر از نوع بالای صفر است. البته تفاوت ظاهری چندانی بین این دو نوع سردخانه وجود ندارد.

هنگام طراحی و ساخت این سردخانه ها باید به دمای محیط و اقلیم محل نصب توجه نمایید. استفاده از درب و عایق مناسب در این سردخانه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که اختلاف دمای سردخانه زیر صفر با محیط بیرون در اغلب موارد زیاد است. می توانید با استفاده از ساندویچ پانل سردخانه ای از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن سرمای داخل سردخانه را به بهترین نحو حفظ کنید.

سردخانه زیر صفر

<< جمع بندی >>

ساخت و احداث سردخانه ها و همچنین نصب و راه اندازی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به محصولی که می خواهید نگهداری کنید، باید نوع سردخانه مورد نیاز خود را تعیین نمایید. در ادامه بهتر آنست که با مجموعه ای جهت دریافت مشاوره و طرح های اولیه در تماس باشید. مجموعه برادران حامی دوست با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه سیستم های سرمایشی حاضر به خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و استعلام قیمت ها می توانید هم اکنون با کارشناسان ما در  مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *