نگهداری گوجه فرنگی در سردخانه

نگهداری گوجه فرنگی در سردخانه

گوجه فرنگی، این منبع غنی ویتامین C، فیبر، منیزیم و کلسیم اغلب به صورت گلخانه ای و در تمام اقلیم ها کشت می شود. اگر قصد کشت گوجه فرنگی را دارید، می توانید به جای بذر، نشاء آن را بکارید. از آنجایی که مصرف گوجه فرنگی در کشور ما نیز بالا است، به همین دلیل بهتر است بتوانیم برای مدت طولانی تری آن را نگهداری کنیم. به همین علت است که نگهداری گوجه فرنگی در سردخانه نیز رواج دارد. اما برای این کار لازم است بدانیم چه شرایطی برای نگهداری مناسب آن فراهم کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین شرایط نگهداری

دمای سردخانه برای نگهداری گوجه فرنگی بسته به میزان رسیدگی آن دارد. گوجه فرنگی نارس که سبز رنگ است باید در دمای 12 درجه سانتیگراد نگهداری شود. در حالی که گوجه فرنگی رسیده را باید در دما 8 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. اگر دمای سردخانه کمتر از 7 درجه سانتیگراد شود، علائم سرمازدگی در گوجه پدید می آید. چرا که حساسیت زیادی به سرما دارد. یکی از نشانه های سرمازدگی در گوجه فرنگی، تغییر رنگ آن به ارغوانی و نرم شدن بیش از حد آن است.

اما بر اساس چه معیاری باید گوجه را برای نگهداری در سردخانه انتخاب کنیم؟ انتخاب هر دو نوع گوجه ی رسیده و نارس برای نگهداری در سردخانه امکان پذیر است. اما شرایط نگهداری آن ها در زمان ورود به سردخانه کمی تفاوت دارد. به این ترتیب که گاهی اوقات از گاز اتیلن برای رساندن گوجه ی سبز نارس استفاده می شود. برای استفاده از اتیلن باید گوجه ها را در اتاقی مخصوص که نسبت اتیلن در آن 1 به 5000 واحد هوا است، به مدت 3 تا 4 روز نگهداری نمایید. بهتر است به محض قرمز شدن گوجه عملیات تزریق اتیلن متوقف شود تا آسیبی به بافت آن وارد نشود.

گوجه فرنگی سبز را می توانید در دمای 13 تا 14 درجه سانتیگراد به مدت 3 تا 4 روز و گوجه ی رسیده را در دمای 6 تا 10 درجه سانتیگراد به مدت 2 روز نگهداری کنید. اما گوجه فرنگی نارس را می توانید به مدت 3 تا 5 هفته در دمای 10 تا 13 درجه سانتیگراد در سردخانه نگهداری نمایید.

نگهداری گوجه فرنگی در سردخانه

نکات تکمیلی

بهتر است پس از خروج گوجه از سردخانه، سریعاً گوجه فرنگی ها را مصرف نمایید. رطوبت نسبی مناسب برای انواع گوجه فرنگی حدود 80 تا 85 درصد است. برای ذخیره ی گوجه در سردخانه باید آن ها را در جعبه های مقوایی یا چوبی بچینید.

برای کسب اطلاعاتت بیشتر پیرامون سردخانه ها می توانید با ما در تماس باشید. مجموعه برادران حامی دوست با ارائه بهترین خدمات به مشتری، از مشاوره تا خدمات پس از فروش استثنایی، در کنار شماست. کافیست با ما تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *