خرید دستگاه iqf

هزینه ساخت یک تونل انجماد چقدر است؟

برای نگهداری مواد غذایی با کیفیت مطلوب، باید آن ها را با سرعت بیشتری منجمد نمایید. یکی از راه های سرد و منجمد سازی سریع محصولات در صنایع غذایی، استفاده از تونل انجماد است. در انجماد سریع، مواد غذایی به صورت یکدست منجمد می شوند. به همین دلیل دچار افت کیفیت و تغییر بو، مزه و رنگ نمی شوند. این روش انتخابی مناسب برای نگهداری مواد با کیفیت مطلوب است. به همین دلیل دانستن نحوه محاسبه تونل انجماد امری حیاتی است.

همچنین استفاده از این روش، مانع ایجاد ذرات بززرگ یخ در بافت مواد غذایی و مانع رشد میکروارگانیسم ها در آن می شود. انواع مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، انواع سبزیجات، غذاهای آماده (برگر، ناگت) و… را می توانید با استفاده از این تجهیزات منجمد نمایید. بنابراین محاسبه تونل انجماد و توجیه قیمت ساخت آن امری مهم است.

تجهیزات لازم برای راه اندازی و استفاده از تونل انجماد مانند تجهیزات سایر سیستم های برودتی شامل کمپرسور، اواپراتور، کندانسور، شیرآلات و تابلو برق است. برای نصب تونل انجماد سریع می توانید از اواپراتورهای تونلی استفاده نمایید. برآورد قیمت ساخت این تجهیزات بعد از انتخاب برند و ظرفیت دستگاه ها انجام می شود.

مشخصات تونل انجماد

درواقع ایین تجهیز مواد غذایی را برای نگهداری طولانی مدت در سردخانه آماده می نماید. شاخصه ی اصلی این محصول بارگذاری دستی بر روی آن است. البته بقیه ی مراحل به صورت اتومات انجام می شود.

سرمایش در این تجهیزات اغلب به صورت شیفتی و در شیفت های 8 ساعته انجام می شود. یعنی با توجه به نوع محصول و دمای ورودی، دمای خروجی مد نظر خود را برای محصول تعیین می کنید و محصول را در آن دما تحویل می گیرید. با اینکه استفاده از تونل انجماد جزو روش های منجمد سازی سریع به حساب می آید، اما سرعت انجماد پایین تری نسبت به IQF دارد. اما مزایایی نیز نسبت به IQF دارد، برای مثال هزینه ی ساخت این سیستم پایین تر از IQF است.

آیا مب دانید به چه تونل انجمادی نیاز دارید؟

برای انتخاب این تجهیز چند مرحله ساده وجود دارد که با گذر از آن ها می توانید به محصول مورد نیاز خود برسید.

  1. به تولیدکنندگان بگویید دقیقا چه محصول یا محصولاتی را می خواهید منجمد کنید.
  2. شیفت کاری خود را مشخص کنید.
  3. میزان محصولی که قصد دارید در یک شیفت منجمد کنید را به کمک طراحان دستگاه تعیین کنید.
  4. بودجه در دسترس خود را تعیین کنید و با سازندگان در میان بگذارید.
  5. داده های لازم را از سازندگان بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.
  6. تجهیزات را دریافت نمایید و به کمک افراد مجرب در محل تعیین شده نصب کنید.
نگهداری تونل های انجماد

نگهداری از این سیستم های برودتی نیز مانند سایر سیستم های برودتی نیاز به بررسی های منظم روزانه، ماهیانه و سالیانه دارد. برای دریافت عملکرد و کارایی بهتر و مواد غذایی با کیفیت تر می توانید این دستگاه ها را به صورت منظم بررسی نمایید تا مانع ایجاد خرابی های بیشتر شوید. از سلامت کامل نوار نقاله ها و یاتاقان ها اطمینان حاصل نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، تفهیم نحوه محاسبه تونل انجماد و سفارش ساخت این محصول می توانید با مشاوران ما در مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما شما را در راه تحقق رویاهایتان راهنمایی می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *