پشتیبانی فنی سردخانه

پشتیبانی فنی سردخانه ها شامل چه اقداماتی می شود؟

برای نگهداری درست از سردخانه ها، باید در مرحله ی اول بدانیم چه چیزی کارکرد درست سردخانه را متوقف می کند. از رایج ترین مشکلات سردخانه ها می توان به وجود گرمای اضافی یا کاهش بیش از حد دمای محیط سردخانه اشاره کرد. کاهش دما می تواند به یخ زدن لوله های کمپرسور یا یخ زدن زمین داخل سردخانه منجر شود. انجماد سطح زمین به علت نبود عایق می تواند اتفاق بیافتد. بنابراین هنگام ساخت سردخانه با انتخاب عایق مناسب توسط کارفرما، می توان از این مورد جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از یخ زدن کمپرسور و لوله های آن باید به طور دقیق و مرتب از کارکرد درست کمپرسور و مناسب بودن سطح روغن آن اطمینان حاصل کرد.

همچنین تعویض به موقع روغن در سیستم یکی از امور لازم در پشتیبانی سردخانه است. در برنامه ی پشتیبانی سردخانه بهتر است برنامه زمانی کاملا مشخصی برای دیفراست یا یخ زدایی کمپرسورها در نظر گرفته شود تا بتوان از کارکرد صحیح کمپرسورها اطمینان حاصل کرد. یکی از موارد مهم دیگر در پشتیبانی فنی سردخانه در سیکل تبرید، وجود مبرد و استفاده از مبرد با کیفیت مطلوب است. بهتر است با توجه به نوع مبرد مقدار آن را در مدار کنترل کنیم تا سیستم به بهترین نحو عمل کند.

پشتیبانی فنی سردخانه ها شامل سرویس منظم تجهیزات و مجموعه اقداماتی از قبیل آچارکشی دستگاه ها، روانکاری، کنترل منظم دما و فشار و رطوبت، بررسی منظم لوله کشی های سردخانه، سیستم تاسیسات و شیرآلات و کنترلرها، شست و شو و تمیزکاری منظم تجهیزات است که برای عملکرد صحیح سردخانه و کارکرد مطلوب آن اقداماتی لازم و ضروری هستند. اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد بهتر است در سرکشی های روزانه هرچه سریع تر اقدامات لازم انجام شود تا منجر به خرابی های سنگین تر و پر هزینه تری نشود.

همچنین بهتر است از سلامت منابع تغذیه و عملکرد صحیح آن، به خصوص منبع الکتریکی و ولتاژ اعمال شونده اطمینان حاصل کنیم. همچنین کارکرد صحیح منابع الکتریکی و تابلو برق ها به حفظ سلامت تکنسین ها و نیروهای کار کمک می کند. چگونگی و محل نصب دستگاه ها مانند کندانسینگ یونیت، شیرآلات، کنترلرها و کمپرسورها که توسط مسئول تعمیر و نگهداری از سردخانه صورت می گیرد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

پشتیبانی فنی سردخانه

مجموعه برادران حامی دوست در نظر دارد تا با ارائه انواع خدمات پس از فروش به مشتریان خود، آن ها را در حفظ محصولات خریداری شده به بهترین نحو کمک کند.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *