قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار


قفسه بندی انبار
قفسه بندی انبار

قیمت قفسه بندی انبار بر چه اساسی تعیین می شود؟

امروزه وجود انبارهادر هر کسب و کاری، چه بزرگ و چه کوچک، امری گریزناپذیر و ضروری است. قفسه بندی هر فضایی با روش‌های گوناگون و با استفاده از تجهیزات متفاوتی امکان پذیر است. برای مثال قفسه بندی انبار و قفسه بندی فروشگاهی دو نوع متفاوت از یک عملیات هستند.

با قفسه بندی انبار تان این امکان را خواهید داشت که علاوه بر نظم بخشیدن به دارایی‌تان، به طور دقیق و منظم از موجودی محصولات خود نیز مطلع شوید. همچنین امکان استفاده از تمامی فضای موجود در انبار یا فروشگاه به کمک قفسه ها امکان پذیر است. برای اطلاع از قیمت قفسه بندی انبار می توانید با ما در تماس باشید.

از مزایای دیگر قفسه بندی می توان به دسترسی آسان به تمامی اقلام و کالاهای موجود در انبار، تفکیک کالاهای مختلف از یکدیگر، ایجاد نظم در فضای انبار و فروشگاه و سرعت بخشیدن به جابه‌جایی کالا در انبار اشاره کرد. اما مهم ترین مزیت قفسه بندی انبارها استفاده بهینه از فضا و امکانات موجود است. قفسه ها در انواع و ابعاد مختلف با توجه به شرایط موجود در انبارها، قابل طراحی و ساخت هستند.

اگر قصد ذخیره سازی اقلام اشتعال پذیر را دارید، انتخاب قفسه بندی انبار باید به گونه ای باشد که از تحمل وزن بالایی برخوردار باشند و همچنین انبار باید مجهز به سیستم کنترل دما و اطفای حریق باشد.

قفسه بندی انبار
قفسه بندی انبار

در حالت کلی قفسه ها در دو نوع ثابت و متحرک موجود هستند. قفسه های سنتی از نوع ثابت بوده و قفسه های متحرک به کمک نوار نقاله و ریلی امکان حرکت دارند. انتخاب نوع قفسه بندی انبارها با توجه به فضای در دسترس و کالایی که قصد ذخیره سازی آن را دارید امکان پذیر است. در این مطلب برخی از مهم ترین انواع قفسه بندی های مناسب برای انبارها به اختصار شرح داده می شوند. با ما همراه باشید.

قفسه بندی خود راهرو

قفسه بندی خود راهرو نوعی از قفسه بندی متحرک در انبارهای صنعتی و بزرگ با کالاهای حجیم و سنگین است که در بین قفسه های آن امکان تردد لیفتراک وجود داشته دارد. این قفسه ها با قرارگیری راک ها روی تعدادی ریل صورت می پذیرد و به دو صورت LIFO و FIFO ذخیره سازی در آن ها انجام می شود.

  • LIFO؛ در صورتی که آخرین پالت قرار داده شده در قفسه ها، اولین پالتی باشد که از آن جا خارج می شود.
  • FIFO؛ در صورتی که اولین پالت ذخیره شده، اولین پالت خروجی نیز باشد. در شرایطی که تاریخ مصرف اقلام محدود باشد باید از این نوع ذخیره سازی کمک گرفت.
قفسه بندی پالت باکس

این قفسه ها که قابلیت نگهداری پالت دارند و با توجه به حجم و وزن کالا و اقلام در انواع مختلفی ساخته می شوند. این قفسه ها برای انواع کالاهای سنگین و نیمه سنگین انتخابی مناسب هستند و محدودیتی در ارتفاع نخواهند داشت. با این تجهیزات امکان استفاده بهینه از فضای انبار را خواهید داشت.

قفسه بندی پانل راک

این تجهیزات اغلب در انبارهای قطعات و ابزارها کاربرد دارند و برای چیدمان کالاهای سنگین و نیمه سنگین به وسیله لیفتراک و یا به صورت دستی مناسب هستند. شما می توانید قفسه های پانل راک را به صورت طبقاتی با پله های پیش ساخته‌ی میان طبقه‌ای طراحی و اجرا کنید. با توجه به فضای انبار ارتفاع پانل ها قابل تغییر خواهد بود.

قفسه بندی پیچ و مهره ای

این قفسه ها که قابلیت بارگذاری دستی را دارند، از کفی طبقات، ستون ها، تعدادی نبشی و پیچ و مهره ساخته می شوند. قفسه های پیچ و مهره ای در فروشگاه ها، انبارهای ابزار و قطعات یدکی کاربرد فراوانی دارد. این قفسه ها با توجه به محیط نصب، با پوشش گالوانیزه نیز ساخته می شوند. حداکثر تحمل بار این قفسه ها کمتر از 500 کلیوگرم است. این قفسه بندی در قفسه بندی انبار کوچک کاربرد دارد.

قفسه بندی انبار
قفسه بندی انبار

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و همچنین جهت استعلام قیمت قفسه بندی انبار، می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما بهترین ها را برای شما عزیزان می خواهیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *