میوه خشک در سردخانه

میوه خشک در سردخانه


میوه خشک در سردخانه
میوه خشک در سردخانه

نگهداری میوه خشک در سردخانه

امروزه بشر به منظور طولانی تر کردن مدت زمان نگهداری محصولات و مواد غذایی، از روش های نوینی استفاده می کند. یکی از روش ها برای نگهداری طولانی میوه ها و سبزیجات، با حفظ کیفیت آن ها، خشک نمودن آن ها است. نگهداری میوه خشک در سردخانه به ما این امکان را می دهد که در تمامی طول سال از وجود تمامی میوه ها بهره مند شویم. برای مثال وجود میوه های تابستان در فصول پاییز و زمستان، تنها از طریق خشک کردن آن ها امکان پذیر است.

روش های خشک کردن میوه

برای خشک کردن میوه و سبزیجات روش های مختلفی وجود دارد. روش سنتی و روش صنعتی نوین. در روش سنتی میوه ها را در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار می دهند تا از این طریق آب موجود در بافت میوه به خوبی تبخیر شود و میوه خشک شود. اما در روش صنعتی با استفاده از دستگاه های نوین این کار را انجام می دهند.

مزیت روش سنتی نسبت به روش صنعتی، کم بودن هزینه ی آن است. از طرفی خشک کردن میوه ها با استفاده از نور خورشید در مقیاس تجاری امکان پذیر نیست. از طرف دیگر در صورت خشک نمودن میوه به صورت طبیعی و با استفاده از نور خورشید، ممکن است محصول نهایی پوشیده از گرد و غبار و آلودگی شود. درنتیجه لزوم وجود دستگاه هایی برای این کار احساس می شود.

شرایط نگهداری

عمر و ماندگاری انواع مختلف میوه خشک به عوامل زیادی بستگی دارد. آن ها به راحتی آلوده می شوند. برای جلوگیری از جذب رطوبت، باید آن ها را به خوبی بسته بندی و نگهداری نمایید. هنگام بسته بندی از خنک بودن کامل میوه ها مطمئن شوید. بهترین بسته بندی برای نگهداری طولانی مدت میوه خشک در سردخانه، بسته بندی وکیوم است.

محل نگهداری باید خشک و خنک باشد. وجود رطوبت در محیط نگهداری باعث می شود حشرات به آنها حمله می‌کنند و باعث آسیب رساندن به میوه‌ها شوند. همچنین بهتر است سردخانه را برای نگهداری آن ها، تاریک نگه دارید. مدت زمان نگهداری میوه خشک از 4 ماه تا یک سال است. بهترین شرایط برای نگهداری میوه خشک دمای حدود  0  تا  5  درجه سانتیگراد و رطوبت حدود  80  درصد است.

میوه خشک در سردخانه
میوه خشک در سردخانه
چرا مجموعه برادران حامی دوست؟

با انتخاب مجموعه ما می توانید در مرحله ی اول مشاوره دریافت نمایید. سپس ما در کنار شما برای رفع نیازتان می کوشیم. طراحی، تولید و نصب سردخانه خود را به ما بسپارید. با انتخاب مجموعه ما می توانید از شرایط استثنایی خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید. همین حالا با ما تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *