دمای سردخانه سیب

تنظیم دمای سردخانه سیب

سیب یکی از میوه های پرمصرف و مقوی است که انواع آن در ایران نیز کشت می شود. با توجه به شرایط کشت سیب درختی می توانید مدت زمان نگهداری آن و دمای سردخانه سیب را تعیین کنید. بیشترین میزان سیب درختی در کشورمان در آذربایجان شرقی و غربی، تهران، خراسان و اصفهان کشت می شود. کشت این محصول به قدری در ایران رواج دارد که امکان صادرات آن را نیز خواهیم داشت. با توجه به میزان کشت این محصول وجود سردخانه نگهداری سیب از ملزومات است.

اگر تمامی نکات مربوط به مراحل کاشت تا برداشت سیب درختی را رعایت کنید، در تمامی طول سال می توانید از سیب های موجود در سردخانه ها بهره ببرید. مدت نگهداری سیب به نوع و شرایط اقلیمی کاشت آن بستگی دارد. البته بهتر است برای انبار کردن در سردخانه نوع دیررس آن را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که سیب های رسیده را نمی توانید در سردخانه نگهداری نمایید. باید سیب درختی را پیش از رسیدن، برداشت کنید.

بهتر است میوه ها را پیش از ورود به سردخانه به طور کامل بررسی کنید. ابعاد میوه ها برای نگهداری در سردخانه نباید آنقدر بزرگ باشد که به مدت طولانی دوام نیاورد. از طرفی نباید آنقدر کوچک باشد که نگهداری آن ها در سردخانه توجیه اقتصادی نداشته باشد. سیب هایی با قطر حدود 55 تا 75 میلیمتر برای انبار شدن مناسب هستند. در ادامه به ۲ روش مختلف نگهداری سیب در سردخانه اشاره می کنیم و دمای سردخانه سیب برای نگهداری آن ها در بهترین حالت را بررسی می نماییم.

  • نگهداری در اتمسفر کنترل شده

برای نگهداری سیب درختی در این شرایط، تعیین درجه حرارت ایده آل و انتخاب ترکیب هوای مناسب حائز اهمیت است. هوای داخل سردخانه باید دائماً در گردش باشد تا به همه جای محیط هوای تازه و مناسب برسد. غلظت اکسیژن در این سردخانه ها باید حداقل  2%  باشد.

  • نگهداری در هوای سرد

دمای سردخانه سیب درختی در حالت ایده آل بین  0  تا  5  درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی مناسب  90%  است. اگر دما از میزان تعیین شده فراتر برود، نمی توان سیب ها را برای مدت زیادی در سردخانه نگه داشت.

 

دما در این سردخانه ها نباید به کمتر از صفر درجه سانتیگراد برسد. به این دلیل که دمای زیر صفر می تواند به میوه ها آسیب بزند. سیب ها در زمان برداشت حاوی  84%  آب هستند. به همین دلیل رطوبت نسبی در سردخانه نگهداری سیب باید مقدار ثابت  90%  باشد. افزایش میزان رطوبت نسبی باعث ایجاد شرایط مساعد برای رشد انواع قارچ ها در میوه ها می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. با خرید از مجموعه ما می توانید از شرایط عالی خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *