مراحل ساخت سردخانه

مراحل ساخت سردخانه صنعتی؛ از نقشه تا اجرا

امروزه طراحی و ساخت سردخانه ها برای ذخیره تمامی مواد غذایی و مصرف آن ها در طول سال ضرورت دارد. از طرفی ساخت، نصب و راه اندازی یک سردخانه، کاری تخصصی است و باید در این مسیر از افراد مجرب و کارکشته کمک بگیرید. مراحل ساخت سردخانه میوه مانند ساخت سایر سردخانه ها است.

بنابراین مرحله اول در ساخت هر سردخانه ای، برآورد نیاز مشتری و سپس انتخاب شرکت مشاور و تنظیم قرارداد با آن ها است. شرکتی که انتخاب می کنید باید تجربه ی ساخت و راه اندازی سردخانه را داشته باشد. بهتر است بر اساس پروژه های پیشین آن ها تصمیم بگیرید. پس از انتخاب شرکت دریافت مجوزهای ساخت اولویت دارد. بهتر است شرکت منتخب شما را در راه دریافت مجوزهای ساخت کمک کند.

برای دریافت مجوزهای ساخت باید طرح توجیهی و تعدادی از مدارک شناسایی را با سند مالکیت در دسترس داشته باشید. به این ترتیب می توانید مراحل بعدی را پشت سر بگذارید. با ما همراه باشید تا با صفر تا صد کار آشنا شوید.

طراحی و ساخت سوله

پس از دریافت مجوزها باید نقشه ساخت را بر اساس مساحت زمین، نوع و مقدار محصول ذخیره ای، مدت زمان ذخیره محصول، بودجه ی اختصاص یافته و نوع سردخانه (اعم از آمونیاکی، فریونی، بالای صفر، زیر صفر، دو مداره و پرتابل) از شرکت منتخب دریافت کنید. در این مرحله با انتخاب دستگاه ها و تجهیزات لازم در سردخانه، می توانید ببینید ساخت سردخانه چقدر برای شما هزینه دارد.

در مجموعه ما انتخاب برند دستگاه ها برعهده شما مشتریان است. شما می توانید با توجه به تجربه و شناختی که از برندهای مختلف دارید، آن ها را انتخاب نمایید. در غیر این صورت می توانید از مشاوران ما در مجموعه کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پس از اتمام این مراحل نوبت به ساخت سوله است. هنگام ساخت سوله محل قرارگیری تمامی واحدها طبق نقشه تعیین می شود. عایق بندی با استفاده از ساندویچ پانل ها، نصب لوله کشی ها، کابل کشی، نصب درب و سایر تجهیزات سردخانه مراحل بعدی ساخت سردخانه هستند.

انتخاب تجهیزات سردخانه و خریداری آن ها

انتخاب تجهیزات سردخانه یکی از مهم ترین مراحل ساخت سردخانه به حساب می آید. سیستم تبرید معمولا متشکل از 4 عضو اصلی کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و شیرآلات و کنترل آلات است. استفاده از کنترلرها نیز در سردخانه ها امری ضروری است. چرا که از این طریق می توانید ایمنی و سلامت سایر تجهیزات سردخانه را تضمین نمایید. انتخاب دستگاه ها با ظرفیت و توان مورد نیاز و به تبع آن ها، تابلو برق مناسب گام بعدی به حساب می آید.

با انتخاب هوشمندانه دستگاه ها می توانید کارایی و عمر مفید سردخانه خود را تا حد خوبی افزایش دهید. انتخاب کمپرسور اولین و مهم ترین گام در انتخاب تجهیزات سردخانه است. چرا که کمپرسور قلب تپنده هر سیستم تبریدی به حساب می آید.

مراحل ساخت سردخانه

نصب و راه اندازی

مرحله آخر در ساخت یک سردخانه، نصب و راه اندازی تجهیزات است. بهتر است با مجموعه ای کار کنید که تمامی مراحل را از صفر تا صد، برعهده بگیرد. در این صورت طرف قرارداد یک مجموعه است و پیشبرد کارها به این ترتیب بسیار ساده می شود. مجموعه برادران حامی دوست از ارائه مشاوره تا خدمات پس از فروش در کنار شما مشتریان عزیز است. کافیست ما را از نیازتان با خبر سازید. همین حالا با ما تماس بگیرید تا به سادگی صاحب یک سردخانه عالی شوید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *