انواع سردخانه

معرفی انواع سردخانه

همانطور که می دانید امروزه یکی از راه های حفظ مواد غذایی برای مدت زمان بیشتر و  با کیفیت بهتر،طراحی و احداث سردخانه است. از این رو سردخانه های صنعتی با مشخصات و ابعاد مختلفی ساخته می شوند. نوع سردخانه با توجه به محصولی که قصد نگهداری در آن را داریم، تعیین می شود. از این جهت سردخانه ها در انواع زیر صفر و بالای صفر ساخته می شوند. ساخت و نصب انواع سردخانه در این راه به ما کمک می کند تا مواد غذایی را سالم، با کیفیت مطلوب و برای مدت طولانی تری حفظ کنیم. همچنین می توانیم مانع فاسد شدن آن ها شویم. اغلب سردخانه ها به کمک سیکل تبرید تراکمی کار می کند. در این مقاله به تشریح انواع سردخانه می پردازیم.

سردخانه زیر صفر نوعی از سردخانه است که محصولات در آن در دمای زیر صفر نگه داشته می شود. این سردخانه ها برای نگهداری مواد پروتئینی نظیر گوشت و مرغ و ماهی، غذای آماده ی طبخ مانند همبرگر آماده، بعضی از انواع خرما و بستنی ها انتخابی مناسب است. این سردخانه ها بر اساس مبردی که جهت خنک کاری در سیکل سردخانه استفاده می شود، در دو نوع سردخانه زیر صفر فریونی و آمونیاکی طراحی و ساخته می شوند. احداث و نصب سردخانه های فریونی یا آمونیاکی به تناژ مواد ذخیره ای در سردخانه بستگی دارد. استفاده از درب و عایق مناسب در این سردخانه ها به علت اختلاف دما، اهمیت زیادی دارد.

برای نگهداری انواع میوه ها و سبزیجات، صیفی جات، سیب، انواع لبنیات، بعضی از انواع خرما، سیب زمینی، پیاز، دارو و… از سردخانه بالای صفر استفاده می شود. مصرف این محصولات برای انسان لازم و ضروری است، در نتیجه بهترین کار ذخیره سازی این محصولات در سردخانه ها است، تا در تمامی طول سال در زمان مشخص عرضه و توزیع شوند. تفاوت اصلی سردخانه زیر صفر با سردخانه بالای صفر در کمپرسور آن ها است. کمپرسور سردخانه زیر صفر باید توان بالاتری نسبت به کمپرسور استفاده شده در سردخانه بالای صفر داشته باشد.

نصب و راه اندازی سردخانه ها نیاز به نظر کارشناسان خبره و مجرب در این زمینه دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *