قیمت سردخانه آمونیاکی

روش های بهینه سازی مصرف انرژی سردخانه های صنعتی

بهینه سازی به معنی استفاده ی درست از منابع در دسترس است. بهینه سازی مصرف انرژی سردخانه زمانی اتفاق می افتد که از منابع در دسترس مانند آب، گاز، مبرد، برق و… به درستی استفاده شود تا امکان استفاده از منابع برای نسل های بعدی نیز فراهم باشد. به چند طریق می توان مصرف انرژی در سردخانه های صنعتی را بهینه سازی نمود که تعدادی از آن ها را در این مطلب به شما آموزش می دهیم؛

اصولا مصرف کننده‌ی عمده‌ی انرژی سردخانه ها کمپرسورها هستند. از این جهت بهینه سازی مصرف انرژی در کمپرسورها نقش اساسی در کاهش هزینه های جاری سردخانه ها خواهد داشت. استفاده از کمپرسور اسکرو با سرعت ثابت، کاهش سرعت پمپ ها و فن ها به جای خاموش و روشن کردن مداوم سیستم، راهی برای بهینه سازی مصرف انرژی سردخانه و کاهش هزینه ها در سردخانه ها است.

از طریق کاهش فشار تراکم و کنترل دائمی فن های کندانسور مانع هدر رفت انرژی از طریق کندانسورهای سردخانه شد.

  • دمای کاری سردخانه

اگر دمای سردخانه بسیار پایین باشد به ازای هر 1 درجه سانتیگراد کاهش بیش از اندازه دما، 2 تا 3 درصد اتلاف انرژی در سردخانه خواهیم داشت. بنابراین تنظیم مناسب و دقیق دما می تواند یکی از راه های بهینه سازی در سردخانه باشد.

  • درب سردخانه

حفظ سرمای داخل سردخانه مهم ترین نکته در هر سردخانه ی صنعتی است. بنابراین با نصب درزگیر روی درب و اطمینان حاصل کردن از بسته بودن درب سردخانه پس از هر بار ورود و خروج مانع اتلاف انرژی خواهد شد.

انتخاب عایق حرارتی مناسب در سردخانه های صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است. ممکن است عایق سردخانه کم ضخامت، بی‌کیفیت یا آسیب دیده باشد. با بررسی دقیق عایق می‌توان مانع اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ی سردخانه شد. یکی دیگر از راه ها استفاده از عایق مناسب مانند ساندویچ پانل سردخانه ای است.

  • روشنایی

از آنجایی که حرارت ناشی از لامپ های معمولی بسیار زیاد است، بهتر است از لامپ های LED کم مصرف برای کاهش حرارت در سردخانه ها استفاده شود. البته استفاده از سنسور در مبحث روشنایی به خودی خود باعث بهینه سازی مصرف انرژی سردخانه ها خواهد شد.

انجام برفک زدایی یا دیفراست و تنظیم فواصل مابین هر دو دیفراست روی بهبود عملکرد اواپراتور تاثیر به سزایی دارد. کنترل برفک یکی از راه های بهینه سازی مصرف انرژی است.

بهینه سازی مصرف انرژی سردخانه

هنگام انتقال مواد غذایی به داخل سردخانه ها دمای محصولات، که حال به دمای محیط بیرون رسیده است، برای ورود به سردخانه بالا بوده و باید پیش از ورود به سردخانه آن ها را خنک نمود. این کار اغلب به کمک راهروهای پیش سرمایش صورت می پذیرد. در این صورت سیستم داخل سردخانه توان برودتی کمتری برای خنک کردن محصولات نیاز داشته و همچنین کیفیت محصولات به بهترین نحو حفظ می شود.

طراحی و ساخت سردخانه باید به گونه ای باشد که سالن ها از راهروهای داخلی به هم وصل شوند تا کمترین ازتباط با فضای بیرون برقرار شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *