محاسبه قیمت سردخانه میوه

مراحل ساخت سردخانه

ساخت سردخانه ها برای نگهداری طولانی مدت و با کیفیت مواد غذایی، یکی از واجبات زندگی امروزی است. از طرفی به علت فصلی بودن بعضی از مواد غذایی مانند میوه ها، لازم است آن ها را با شرایط مطلوب نگهداری کنیم. در این صورت می توانیم در طول سال آن ها را به مرحله ی عرضه و مصرف برسانیم. در ادامه مراحل ساخت سردخانه را از صفر تا صد با یکدیگر مرور می کنیم.

ابعاد سوله سردخانه

در ابتدای امر نوع و مقدار کالایی که قصد دارید در سردخانه ذخیره کنید را محاسبه کنید. این کار تنها از طریق دانستن ابعاد یک سردخانه امکان پذیر است. هنگام طراحی سردخانه ها باید به این نکته توجه داشته باشید که سردخانه های فریونی قابلیت افزودن سالن ندارند، در حالی که در سردخانه های آمونیاکی امکان گسترش ابعاد سردخانه را خواهید داشت. برای انتخاب سردخانه فریونی یا آمونیاکی باید در وهله ی اول به ابعاد سردخانه توجه کنید. پس در مرحله اول ساخت باید به ابعاد توجه نمایید و بر آن اساس پلان سردخانه را تهیه کنید.

ساختار سردخانه باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که اطمینان داشته باشید هیچ یک از ستون ها مانع فعالیت های عملیاتی در سردخانه نخواهند شد. برای دستیابی به چنین نتیجه ای باید طراحی و ساخت سردخانه را به دست افراد مجرب سپرد. همچنین بدنه ی سردخانه ها باید به بهترین نحو عایق بندی شده باشد تا سرمای داخل سردخانه به خوبی حفظ شده و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری شود. بهترین عایق ها برای بدنه و سقف سردخانه، استفاده از ساندویچ پانل های سردخانه ای است.

کف سردخانه باید از بتن و مصالح مناسب ساخته شود و بدون ترک و درز اجرا شود. روی این کف سازی ها عموما عایق بندی می شود. انتخاب عایق مناسب نیز اهمیت زیادی در جلوگیری از اتلاف انرژی دارد. به این ترتیب می توانید هزینه های مربوط به انرژی را کاهش دهید.

انتخاب دستگاه های تبرید

سیستم تبرید معمولا متشکل از 4 عضو اصلی کندانسور، اواپراتور، کمپرسور و شیرآلات و کنترل آلات است. از طرف دیگر استفاده از کنترلرها نیز در سردخانه ها امری ضروری است. انتخاب دستگاه ها با ظرفیت و توان مورد نیاز و به تبع آن انتخاب تابلو برق مناسب باید هنگام طراحی سردخانه لحاظ شود. با انتخاب بهترین دستگاه ها می توانید عمر مفید سردخانه خود را افزایش دهید.

معمولا برای سیستم های برودتی مانند سردخانه ها و یخچال ها از کندانسور همراه با کمپرسور سرهم شده استفاده می شود که کندانسینگ یونیت یا همان واحد تقطیر نام دارد. انتخاب کندانسینگ یونیت به عنوان عامل دفع کننده حرارت در سیستم تبرید یکی دیگر از نکات مهم راه اندازی سردخانه است. کندانسورها بر اساس سیالی که جهت خنک کاری استفاده می کنند در دو نوع کندانسور هوایی و آبی موجود هستند. برای انتخاب اواپراتور با ظرفیت مناسب باید به درجه حرارت سردخانه (بالای صفر و زیر صفر)، نوع مبرد و ابعاد سالن توجه نمایید.

ساخت سردخانه
سازندگان سردخانه

انتخاب سازندگان سردخانه شاید مهم ترین مرحله در ساخت آن باشد. پیش از قرار داد بستن برای طراحی سردخانه، بهتر است از حضور پرسنل و تکنسین حرفه ای و مجرب در آن مجموعه اطمینان حاصل کنید. در این راستا شرکتی را به کار گیرید که پروژه های مشابه پروژه ی شما را در رزومه کاری خود داشته باشد و به بهترین نحو آن ها را به اتمام رسانده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما با ارائه خدمات پس از فروش استثنایی به شما مشتریان عزیز، حاضر به همکاری با شما هستیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *