کندانسینگ یونیت

کندانسینگ یونیت سیستم های سرمایشی

کندانسینگ یونیت یا واحد تقطیر واحدی است که برای تأمین مبرد فشرده و ارسال آن به مدار سیکل سرمایشی، جهت ایجاد برودت، استفاده می‌شود. در واقع این واحد شامل مجموعه ی کمپرسور و کندانسور است که به صورت واحد در آمده اند. کمپرسور با افزایش فشار مبرد انرژی لازم برای سیکل تبرید را فراهم می کند و کندانسور از طریق تقطیر، حرارت مبرد را، که به صورت بخار داغ است، می گیرد. مبرد به این ترتیب برای استفاده در سیکل تبرید آماده می شود. این تجهیز در تمامی سیستم های تبرید مانند سردخانه ها، یخچال و فریزر، سیستم های تهویه ای و… وجود دارد.

تهویه مطبوع شامل خنک سازی، رطوبت زدایی یا گرم کردن هوا برای رسیدن به دمای آسایش است. این واحد در داکت اسپلیت ها و سیستم های HVAC و… نیز وجود دارد.

انواع یونیت ها

کندانسینگ یونیت ها را با ظرفیت های متفاوت بر اساس نیاز و کاربرد می سازند. این واحد بر اساس نوع کندانسور و کمپرسورهای استفاده شده در آن ها دسته بندی می شوند. نوعی از آن ها که در سیستم های تبرید استفاده می شود با ظرفیت های سرمایشی متفاوتی ساخته می شود. برای مثال در یخچال های تجاری و صنعتی از کندانسینگ یونیت با ظرفیت پایین و در سردخانه ها از واحد سرمایشی با ظرفیت های بالاتر استفاده می‌شود.

این تجهیزات نیز مانند سایر تجهیزات برودتی بر اساس نوع کندانسور در دو نوع هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می شوند. این واحد به علت در تماس نبودن با آب و عدم ایجاد خوردگی، طول عمر نسبتاً بالایی دارند.

کندانسینگ یونیت سردخانه

برای خرید این واحد باید با می توانید با کارشناسان ما در مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید تا بهترین انتخاب را برای سردخانه و فروشگاه خود داشته باشید. ما می توانیم به شما در مسیر تحقق رویاهایتان یاری برسانیم. می توانید هم اکنون با مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *