گاز مبرد

چگونه بهترین گاز مبرد را برای سردخانه و یخچال خود خریداری نماییم؟

مبرد سیالی است که با گردش پیوسته ی خود در سیستم های برودتی، گرما را از داخل سیستم به محیط بیرون می دهد. اغلب سردخانه ها، یخچال و فریزرها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می کند. درواقع مبرد، عضو جدانشدنی سیکل تبرید تراکمی است. هدف اصلی از وجود مبرد در سیکل تبرید، جذب حرارت محیط بیرون و خنک کردن و انتقال آن به داخل سیکل جهت ایجاد سرمایش است.

امروزه مبردهای مصرفی در سیستم های برودتی در دو نوع کلی آمونیاک و فریون استفاده می شوند. انواع گاز مبرد فریون که هم در سردخانه ها و هم در یخچال ها کاربرد دارد دارای انواع مختلفی است. هرکدام از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از انواع مبردها خواهیم پرداخت.

انواع مبرد

  1. مبردهای طبیعی: در ابتدای پیدایش یخچال ها از دی اکسید کربن و آمونیاک به عنوان مبرد استفاده می شد.
  2. کلروفلروکربن (CFC): مبردهایی مانند R11 ،R12 ،R13 ،R114 و R115 از این دسته هستند که به علت آسیب زیست محیطی زیادشان امروزه به ندرت استفاده می شوند. R22 یکی از پرکاربردترین مبردها در یخچال ها و سیستم های تهویه مطبوع است.
  3. هیدرو کلروفلوروکربن ها (HCFC): این دسته از مبردها تخریب بسیار کمتری روی لایه ی ازن دارند. از این جهت مورد توجه بیشتری قرار می گیرند. یکی از پرمصرف ترین آن ها R134a است که از آن در یخچال و سردخانه به وفور استفاده می شود.
  4. زیوتروپیک ها: مبرد R404a گازی ترکیبی است که در فریزرها استفاده می شود.

گاز مبرد با برندهای مختلفی در بازار ایران موجود هستند. از این جهت قیمت های متفاوتی نیز دارند. انتخاب برند گاز مبرد سردخانه بسیار سلیقه ای و بنا به درخواست مشتری است. برندهایی که امروزه در ایران به راحتی یافت می شوند عبارتند از: رفرون، مفرون، کولیب، یوزر، هانیول، هارپ، ایسکون و… که انتخاب آن ها برعده خریدار است.

گاز مبرد

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام موجودی و قیمت روز می توانید با مشاوران ما در گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *