فرق سوپرمارکت و هایپرمارکت

فرق سوپرمارکت و هایپرمارکت در چیست؟

برای اینکه بدانید می خواهید چه فروشگاهی تأسیس کنید یا می خواهید به چه فروشگاهی بروید و خرید کنید، شناخت انواع فروشگاه ها و دانستن فرق بین آن ها ضروری است. شناختن این تفاوت ها به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای خرید مایحتاج خود داشته باشید. در ادامه، ابتدا به معرفی سوپرمارکت و هایپرمارکت می پردازیم و سپس فرق بین آن ها را برای شما مطرح می کنیم. پس با ما همراه باشید.

هایپرمارکت

این فروشگاه ها ابعاد بزرگتری از سوپرمارکت ها دارند. اغلب هایپرمارکت ها در ایران با عنوان فروشگاه های زنجیره ای شناخته می شوند. هایپرمارکت ها معمولاً تمامی اقلامی را که مشتری برای زندگی روزمره خود نیاز دارد، جهت فروش دارند. شما به عنوان یک مشتری می توانید با رفتن به از هایپر مارکت ها، تمامی اقلام مصرفی منزل خود، از انواع مواد غذایی تازه تا سایر محصولات مصرفی، را از آن جا تهیه نمایید.

برخی از هایپرمارکت ها به قدری بزرگ هستند که حتی ممکن است مجهز به کافه یا فودکورت باشند. در شرایط خاص می توانید با خرید از جشنواره های برگزار شده در هایپر مارکت ها خرید سودمندتری داشته باشید.

سوپرمارکت

تا به حال کلمه خرده فروشی به گوشتان خورده است؟ سوپرمارکت ها همان خرده فروشی های نسبتاً مدرن هستند که شما می توانید اقلامی مانند مواد غذایی اولیه و آماده و تعداد محدودی از سایر اقلام مصرفی منزلتان را از آنجا تهیه نمایید. البته سوپر مارکت ها معمولاً دامنه انتخاب گسترده تری نسبت به فروشگاه های مواد غذایی دارند. در این فروشگاه ها اقلام مختلف در تجهیزاتی مانند قفسه، شلف و استندهای فروشگاهی به صورت منظم دسته بندی می شوند. شما می توانید با گذر از بین قفسه ها، اقلام مختلف را از نزدیک مشاهده کنید و کالای مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

بنابراین همانطور که اشاره کردیم شما امکان خرید مواد غذایی مختلف اعم از مواد پروتئینی، لبنی، کنسروها و سایر غذاهای بسته بندی شده را در یک سوپرمارکت خواهید داشت.

اغلب سوپرمارکت ها یک طبقه هستند و در نزدیکی مناطق مسکونی و شلوغی شهر ساخته می شوند. لازم به ذکر است که برخی از آن ها به صورت شبانه روزی کار می کنند.

و اما بررسی تفاوت این دو مورد؛

ابعاد یک هایپرمارکت به نسبت سوپرمارکت بزرگتر است. البته لازم به ذکر است که در هر دو فروشگاه می توانید اقلام غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید. اما قطع به یقین در هایپرمارکت حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.

فرق سوپرمارکت و هایپرمارکت

با دانستن فرق سوپرمارکت و هایپرمارکت می توانید تصمیم بهتری بگیرید. فرقی ندارد که خریدار باشید یا صاحب کسب و کار، در هر صورت به دانستن این تفاوت ها نیاز خواهید داشت.

برای تهیه ی لوازم مربوط به فروشگاهتان و طراحی فروشگاه ها به صورت EPC می توانید با کارشناسان ما در مجموعه برادران حامی دوست در تماس باشید. مجموعه ما شما را در راه رسیدن به نیازهایتان یاری می کند. مجموعه ما از مشاوره راه اندازی تا خدمات پس از فروش در کنار شما خواهد بود.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *