سردخانه گوشت

نکات مهم سردخانه گوشت

نگهداری انواع گوشت به صورت تکه ای یا چرخ کرده در سردخانه ها به دو صورت امکان پذیر است. یک روش نگهداری در دمای بالای صفر و دیگری در دمای زیر صفر و به صورت منجمد است. روش، شرایط و مدت زمان نگهداری این دو حالت کاملا متفاوت است. برای ورود گوشت به سردخانه های بالای صفر باید از پیش سرمایش برای کاهش دمای آن پیش از ورود به سردخانه استفاده کرد.

برای حفظ کیفیت بهتر مواد پروتئینی و گوشتی در سردخانه گوشت، لازم است سرد کردن آن سریع تر انجام شود. به این منظور می‌توان از تونل انجماد استفاده کرد. برای انجماد گوشت باید گرما از آن خارج شود و آب موجود در گوشت به یخ بدل شود. گوشت دام لاغر دارای مقدار بیشتری آب است. در نتیجه لازم است گرمای بیشتری از دست بدهد. با کم کردن تدریجی دمای محیط در تونل های انجماد تا  18-  درجه سانتیگراد، تقریبا همه ی آب موجود در گوشت به یخ تبدیل می‌شود. حرارت گوشت از مرکز به سطح آن خارج می‌شود، بهترین حالت این است که برای نگهداری گوشت در سردخانه آن را به قطعات کوچک تر تبدیل کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب به این صفحه مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سردخانه گوشت و سایر سردخانه ها می‌توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *