روش نگهداری بادمجان

روش نگهداری بادمجان برای مدت زمان طولانی

بادمجان یکی از صیفی جات است که چند گونه از آن در ایران پرورش داده می شود. به علت مصرف زیاد این محصول و مزایایی که مصرف آن دارد، یادگیری روش نگهداری بادمجان اهمیت زیادی دارد.

این گیاه، بومی نواحی گرم جنوب آسیا است. این گیاه حساسیت بالایی نسبت به سرما دارد. به همین دلیل دمای نگهداری آن نباید از محدوده ی تعیین شده کمتر شود. به علت دارا بودن مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و همیشه در سفره های ایرانی رد پای آن یافت می شود. کشت بادمجان در ایران، در استان های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، یزد، لرستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان رضوی و جیرفت و کهنوج بیشتر از سایر استان ها مانند گیلان، کردستان، کرمان و کرمانشاه رواج دارد. البته گونه های کشت شده ی آن در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است.

بادمجان برای رشد نیاز به گرما و نور کافی دارد. مهم ترین نکته در تعیین کیفیت بادمجان میزان تازگی آن است. بادمجان با کیفیت مطلوب باید کاملا سفت بوده و پوست آن صاف و بدون لک به رنگ بنفش تیره و براق باشد. هنگام خرید بادمجان ها، به خاطر داشته باشید که بادمجان های کوچک، نرم تر هستند و دارای پوستی نازک و طعمی غیر تلخ هستند.

شرایط نگهداری این محصول در سردخانه

بادمجان بعد از 2 روز نگهداری در شرایط عادی محیط، کیفیت خود را از دست می دهد. اما در یخچال می توانید حداکثر تا یک هفته آن را نگهداری کنید. نگهداری بادمجان ها بدون پوشش پلاستیکی این امکان را به شما می دهد تا برای مدت زمان بیشتری آن ها را با کیفیت مطلوب نگهداری نمایید.

البته نمی توانید این محصول را برای مدت زیادی در سردخانه نگهداری نمایید. دمای ایده آل برای نگهداری بادمجان در سردخانه بین  7  تا  10  درجه سانتیگراد (سردخانه بالای صفر) و رطوبت نسبی مطلوب برای آن بین  90  تا  95  درصد است. در این شرایط می توانید بادمجان ها را به مدت  7  تا  10  روز در سردخانه ذخیره کنید. توجه داشته باشید که دمای زیر صفر باعث ایجاد عوارض ناشی از سرمازدگی در بادمجان ها می شود. حتی الامکان بهتر است بادمجان ها را به دور از موادی که اتیلن تولید می کنند نگه داشت. چرا که اتیلن به شدت روی کیفیت آن ها تاثیر می گذارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. مشاوران ما در بخش فروش می توانند با در نظر گرفتن تمامی شرایط مورد نیاز شما، بهترین سیستم های سرمایشی را برای شما طراحی کنند. همچنین با خرید از مجموعه ی ما می توانید از خدمات پس از فروش استثنایی بهره مند شوید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *