ساندویچ پانل سردخانه ای چیست

پلی یورتان یا پلی استایرن؟ مسئله این است!

انتخاب عایق در سردخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که سردخانه ها را با هدف ایجاد و حفظ برودت برای نگهداری مواد غذایی احداث می کنند. کف، دیواره و سقف سردخانه ها باید به بهترین نحو عایق بندی شود تا تمامی برودت تولید شده را در داخل فضای سردخانه نگه دارد. عایق ها در جنس های مختلفی اعم از پلی یورتان یا پلی استایرن تولید می شوند. اما انتخاب نوع آن به چه عوامخلی بستگی دارد؟ نوع عایق سردخانه را باید با توجه به اقلیم محل احداث آن، محدوده دمایی محیط، بودجه ی پیش بینی شده برای پروژه و عمر مفید آن انتخاب کنید. همچنین برای انتخاب نوع عایق باید میزان مقاومت آن نسبت به رطوبت و خوردگی، تابش مستقیم خورشید، نرخ انتقال حرارت آن، مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر حریق را در نظر بگیرید.

پلی یورتان

فوم پلی یورتان یا فوم سرد، عایقی است که بر پایه ی پلی ال و ایزوسیانات تولید می شود. برای تولید پلی یورتان می توان از انواع مختلف دی ایزوسیانات ها و  پلی ال ها استفاده نمود. از این جهت می‌توان طیف وسیعی از مواد را تولید نمود که در شرایط و صنایع مختلف قابل استفاده هستند. این ماده به عنوان عایق در بین صفحات داخلی و خارجی درب انواع یخچال و فریزر قرار می گیرد. همچنین در سردخانه ها نیز می توانید از این پانل با ضخامت های مختلف (بسته به اقلیم نصب آن) از 3 تا 15 سانتی متر استفاده نمایید. عملکرد خوب این عایق در اقلیم مرطوب یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید.

پلی استایرن

پلی استایرن یا فوم گرم از مونومر‌های استایرن ساخته می شود. این ماده نیز به عنوان یک عایق حرارتی در سیستم های برودتی اعم از یخچال و فریزر صنعتی و سردخانه ها کاربرد دارد. همانطور که می دانید این عایق مقاومت خوبی نسبت به آب، ضربه و مواد شیمیایی دارد. پلی استایرن به دلیل دارا بودن خواص دی الکتریکی خوب و استحکام بالا، علاوه بر سیستم های برودتی، در مصارف الکتریکی نیز کاربرد دارند. همچنین در صنایع بسته بندی، دارویی و پزشکی، کالاهای مصرفی و ظروف یکبار مصرف نیز می توانید از این فوم استفاده نمایید. این عایق قابلیت بازیافت دارد و استفاده از آن طبیعت دوستانه است. از این رو نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

بررسی تفاوت ها

با اینکه هر دو عایق معرفی شده از نوع پلیمری هستند و کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارند، اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. برای انتخاب پانل پلی یورتان یا پلی استایرن باید این تفاوت ها را بررسی کنیم. زیرا این تفاوت ها عامل تعیین کننده ی موارد مصرف آن ها است. پانل پلی یورتان عایق حرارتی و صوتی بهتری نسبت به پلی استایرن است. نصب و استفاده از عایق پلی استایرن هزینه ی کمتری نسبت به عایق دیگر دارد اما عملکرد بهتری در طولانی مدت ارائه می دهد. یکی از دیگر تفاوت های این دو عایق وزن کمتر پلی استایرن نسبت به پلی یورتان است.

پلی یورتان یا پلی استایرن

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما با ارائه مشاوره تخصصی، شما را در انتخاب محصول مورد نظرتان راهنمایی می نماییم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *