عایق الاستومری

عایق الاستومری چیست؟

امروزه انواع مختلفی از عایق ها در بازار موجود است. عایق حرارتی و برودتی، عایق حریق، عایق صوتی، عایق رطوبت و عایق الکتریکی. عایق الاستومری یکی از انواع عایق های حرارتی و برودتی است که در سیستم های تبرید، سردخانه ها و تهویه مطبوع کاربرد زیادی دارد.

عایق الاستومری یا الاستومتریک یک عایق با پایه ی شیمیایی بوده و از پلیمر الاستومری با خاصیت الاستیک بالا ساخته می شود. به علت همین خاصیت عایق الاستومری می‌تواند پس از تغییر شکل زیاد مجددا به حالت اولیه ی خود بازگردد. این عایق امروزه جایگزین مناسبی برای عایق های قدیمی و سنتی به حساب می آید.

انواع عایق الاستومر

این عایق بر اساس شکل ظاهری در دو نوع لوله ای و رولی طراحی و ساخته می‌شود. نوع لوله ای آن که قطرهای مختلفی دارد، قابل نصب بر روی لوله ها و پایپینگ در سیستم های تبرید و همچنین تهویه مطبوع، کانال کشی ها و لوله کشی آب سرد یا گرم و در خطوط انتقال مبرد در سیستم های تبرید است.

اما نوع دیگر آن که  عایق رولی نام دارد، قابلیت نصب بر روی سطوح سرمایشی و گرمایشی در فضای داخل سردخانه یا فضاهای بسته ی دیگر را دارد. این عایق ها در انواع مختلفی مانند عایق با روکش آلومینیومی یا پروتکت بلک و در اشکال مختلف مانند ساده و موجدار تولید می‌شوند.

مزایای استفاده از عایق الاستومر

از مزایای این عایق می توان به مقاومت بالای آن در برابر نفوذ بخار اشاره کرد. از این عایق در تاسیسات و لوله‌کشی‌ها به وفور استفاده می‌شود. از دیگر مزایای آن می‌توان به انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر خوردگی و آلودگی ها و طول عمر نسبتا زیاد اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. مجموعه ما شما را در راه رسیدن به رویاهایتان کمک می‌نماید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *