هزینه نگهداری سیب زمینی در سردخانه

هزینه نگهداری سیب زمینی در سردخانه

همانطور که می دانید سیب زمینی یکی از غنی ترین منابع کربوهیدرات به حساب می آید. این محصول در تمامی کشورهای دنیا به وفور مصرف می شود و در سبد غذایی تمامی افراد قرار دارد. اما از آنجا که مدت زمان برداشت این محصول محدود است، برای در دسترس بودن همیشگی آن نیاز به مکانی برای نگهداری آن در تمام فصول سال خواهیم داشت. استفاده از سردخانه ی بالای صفر برای نگهداری این محصول امکان پذیر است. کافیست با توجه به شرایط ساخت سردخانه و دستگاه ها، هزینه نگهداری سیب زمینی در سردخانه را محاصبه نمایید.

آماده سازی سیب زمینی برای نگهداری در سردخانه ها 8 مرحله اصلی دارد. به این نحوه نگهداری سیب زمینی در سردخانه، نگهداری صنعتی گفته می شود. بهتر است مراحل زیر به ترتیب انجام می شود تا بتوانید به خوبی و با کیفیت عالی از سیب زمینی ها در سردخانه نگهداری کنید. با ما همراه باشید تا این مراحل را بررسی کنیم.

مراحل آماده سازی

  • نم گیری از سیب زمینی ها؛ این کار به کمک فن انجام می شود.
  • التیام دهی سیب زمینی؛ که برای به حداقل رساندن کاهش وزن آن ها انجام می شود.
  • جلوگیری از جوانه زنی سیب زمینی ها؛ از روش های مختلفی این کار انجام می شود. مانند استفاده از کلروپروفام
  • سرمادهی به سیب زمینی ها؛ این کار از سه هفته پس از برداشت آن ها آغاز خواهد شد.
  • نگهداری سیب زمینی در سردخانه در درجه حرارت مناسب؛ تغییر دمای توده ی سیب زمینی ها نباید بیش از 0.5 تا 1 درجه سانتیگراد در روز باشد.
  • هوادهی؛ در انبارداری سیب زمینی ها به چند روش تعویض هوای داخل با محیط خارج انجام می شود. این کار ممکن است به کمک فن ها انجام شود. نحوه ی هوادهی به دمای داخل انبار وابسته است.
  • جلوگیری از نشستن رطوبت روی سیب زمینی ها؛ افزایش رطوبت سیب زمینی ها فضا را برای رشد قارچ ها و میکروارگانیسم های نامطلوب مهیا می کند.
  • افزایش دمای سیب زمینی ها تا حدود 2 تا 3 درجه سانتیگراد؛ این کار قبل از خروج توده سیب زمینی از انبار سرد انجام می شود.

جمع بندی

همانطور که می دانید، برای احداث سردخانه ها نیاز به نظر کارشناسان خبره در این زمینه خواهید داشت. مجموعه برادران حامی دوست در این راه شما را یاری می کند. کافیست میزان محصولی که قصد دارید در سردخانه ذخیره کنید را تعیین نمایید. تیم ما پروژه را به صورت EPC برای شما مشتریان عزیز انجام می دهد. همین حالا با ما تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *