درب سردخانه

درب سردخانه؛ کلید اصلی حفظ برودت

یکی از مهم ترین نکات در راه اندازی سردخانه، بهینه سازی آن است. به طوری که بیشترین میزان برودت تولید شده در سردخانه بماند و کمترین اتلاف انرژی را در سردخانه داشته باشیم. به این ترتیب می توانید مواد غذایی را با بهترین کیفیت و برای بیشترین زمان ممکن در سردخانه نگهداری نمایید. انتخاب درب سردخانه مناسب به شما کمک می کند که شرایط نگهداری محصولات در سردخانه را بهبود ببخشید.

با ما همراه باشید تا به راهنمای انتخاب و معرفی انواع درب سردخانه بپردازیم. به این ترتیب می توانید سردخانه ای با مصرف انرژی مناسب داشته باشید.

راهنمای انتخاب بهترین درب

هنگام انتخاب درب مناسب برای سردخانه باید ظرفیت و شرایط دمایی سردخانه (زیر صفر یا بالای صفر) و مشخصات فنی آن را بررسی و انتخاب نمایید. باید پیش از انتخاب به اندازه، ضخامت عایق درب نیز توجه نمایید.

انواع درب سردخانه

درب سردخانه در انواع مختلفی تولید می شود که بنا به نوع سردخانه و اقلیم و موقعیت راه اندازی آن می توانید نوع آن را انتخاب کنید. این درب ها در سه نوع لولایی، کشویی و کنترل اتمسفر طراحی و تولید می شوند.

درب لولایی؛

استفاده از این درب ها مزایا و معایبی دارد. اول آنکه ساده‌ترین طراحی را در بین درب های سردخانه دارد. از این رو قیمت مقرون به صرفه ای دارد که این خود بزرگترین مزیت است. مزیت دیگر استفاده از آن، طول عمر بالای این تجهیزات است.

اما ایراد استفاده از آن در اتلاف انرژی بیشترش نسبت به سایر درب های سردخانه است. با این حال درب لولایی سردخانه یکی از پرکاربردترین درب ها به شما می آید. بهتر است هنگام انتخاب درب بیشترین دقت را داشته باشید.

کشویی یا ریلی؛

این درب ها کمترین اتلاف انرژی را از طریق جابجایی هوای داخل و خارج سردخانه دارند. از این جهت برای نصب در سردخانه هایی که رفت و آمد به داخل سالن های آن زیاد است، انتخابی مناسب هستند. همچنین برای ورودی های بزرگ در سردخانه و یا سردخانه هایی با حساسیت های بالا نیز می توانید از این تجهیز استفاده نمایید.

این درب ها به صورت دستی و برقی عمل می کنند. امروزه درب های برقی به صورت سرعت بالا طراحی و ساخته می شوند. به این ترتیب کمترین میزان اتلاف انرژی حرارتی را در سردخانه خواهیم داشت.

درب سردخانه

کنترل اتمسفر؛

زمانی که برای نگهداری مواد با حساسیت بالا نسبت به تغییر دما از سردخانه ها استفاده می نمایید، انتخاب درب از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. درب های سردخانه کنترل اتمسفر برای سردخانه هایی که محصولات حساسی مانند سبزیجات یا انواع داروها در آن ها نگهداری می شوند، انتخابی مناسب خواهد بود. به این دلیل که غلظت گازهای مورد نیاز مانند اکسیژن را تنظیم می نماید.

درب سردخانه

جمع بندی

شما می توانید پیش از شروع ساخت سردخانه، اطلاعات مورد نیازتان را از کارشناسان ما در بخش فروش مجموعه برادران حامی دوست بدست بیاورید. ما بهترین ها را برای شما تهیه می کنیم. کافیست با تماس با ما نیازتان را با ما در میان بگذارید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *