چسب صنعتی

۷ نمونه از انواع چسب صنعتی

چسب صنعتی در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. برخی از آن ها در مقابل رطوبت و آب بسیار مقاوم هستند و برخی دیگر در مقابل حرارت زیاد یا محیط های چرب. از این جهت این محصولات در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برای اینکه بدانید به چه نوع چسبی احتیاج دارید، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. ما برخی از انواع چسب صنعتی را برای انتخاب بهتر به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

۱. چسب آهن

چسب آهن که آن را با نام چسب همه کاره نیز می شناسند، اغلب برای چسباندن آهن وبه جای جوش دادن آن استفاده می شود. اما کاربردهای دیگری نظیر چسباندن سطوح چرمی، چوب، شیشه، سطوح فلزی مانند مس، آلومینیوم، چسب اپوکسی و چسب پلی یورتان در دسته‌‌ی چسب صنعتی آهن هستند.

  • چسب اپوکسی؛ نوعی چسب ضد آب است که قدرت چسبندگی آن بسیار بالاست. همچنین به علت ضد آب بودن این چسب، در صنایع مرتبط با آب مانند صنعت کشتی سازی کاربرد زیادی دارد.
  • چسب پلی یورتان (پلی اورتان – PU)؛ این چسب های پلیمری برای چسباندن تمام مواد طبیعی، متخلخل و غیر متخلخل از جمله مواد چوبی، لاستیک، اپوکسی، چرم، کاشی، شیشه، بسیاری از انواع پلاستیک ها و… کاربرد دارد. این چسب یکی از پرکاربردترین چسب های مصرفی در سردخانه است.

۲. ماستیک نواری چسبی

این نوع چسب بر پایه رزین و پلیمر ساخته می شود. همانطور که از نامش پیداست به صورت نواری است و مصرف گسترده‌ای در صنایع برودتی و سردخانه، پوشش سوله، کانکس ها و… دارد. این ماستیک چسبی نواری اغلب برای درزبندی استفاده می شود.

۳. چسب حرارتی

این چسب صنعتی مقاومت زیادی در برابر انواع روغن و لوبریکنت ها، روغن، بنزین، گازوئیل و آب سرد و گرم دارد. چسب حرارتی از جنس سیلیکون بوده و انعطاف پذیری بالایی نیز دارد. از این رو می توانید در قطعات صنعتی به عنوان آب بند از این چسب استفاده نمایید.

۴. چسب آکواریوم

این چسب ها در انواع بی‌رنگ، رنگی و سفید در بازار یافت می شوند. اما نوع بی‌رنگ آن بیشترین کاربرد را دارد و در چسباندن شیشه ها به یکدیگر استفاده می شود. قدرت چسبندگی این چسب ها نیز بالاست.

۵. چسب سیلیکون

چسب سیلیکونی نیز در صنایع برودتی و سردخانه ها کاربرد زیادی دارند. این چسب شیمیایی مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی و رطوبت بالا دارد. یکی از مزایای این چسب، عایق الکتریکی بودن آن، عایق حرارتی خوب و خنثی بودن آن به لحاظ شیمیایی است.

امروزه نوعی از این چسب صنعتی تولید می شود که قابلیت قرارگیری در دمای ۳۰۰+ درجه سانتیگراد را نیز دارد. به این چسب صنعتی، چسب نسوز می گویند.

۶. چسب الاستومر

یکی از انواع چسب صنعتی مصنوعی، چسب الاستومر است. این چسب در اصل با حل کردن کائوچو در بنزین بدست می آید. این چسب صنعتی قابلیت چسباندن هر سطوحی را به یکدیگر دارد، بجز سطوح پلاستیکی. الاستومر در صنایع بزرگی نظیر کشتی رانی کاربرد دارد.

۷. چسب سنگ

همانطور که از نامش پیداست، برای اتصالات سنگی استفاده می شود. این چسب صنعتی مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی و شرایطی محیطی متفاوت دارد. این چسب قابلیت قرار گرفتن در محیط های اسیدی را نیز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه برادران حامی دوست در تماس باشید. ما بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با ضمانت اصالت برای شما تهیه می کنیم. کافیست ما را از نیازتان با خبر کنید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *