نگهداری مرغ

چگونه نگهداری مرغ در فروشگاه های مواد غذایی

مدت زمان نگهداری مرغ در فریزر

برای حفظ سلامتی مواد غذایی باید دمای محیط را در محدوده خاصی نگه داشت و مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. عواملی مانند تاریخ تولید و انقضا بیشترین تاثیر را روی این «مدت زمان» دارند. برای اینکه بتوانید محصولات را با بهترین کیفیت در منزل نگهداری نمایید باید نکاتی را بدانید. در این مقاله می خواهیم پیرامون مدت زمان نگهداری مرغ در فریزر اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط نگهداری مرغ خام

مرغ خام را به دو صورت می توانید در فریزر نگهداری نمایید. می توانید آن را تکه تکه نمایید یا به صورت کامل در فریزر بگذارید. در هر دو صورت می توانید مرغ را تا ۹ ماه تا یک سال در فریزر ذخیره کنید. بهترین کار آن است که پیش از قرار دادن مرغ در فریزر، روی بسته‌ی آن تاریخ خریداری را درج نمایید. به این ترتیب با خیال راحت می توانید آن را مصرف کنید.

پس از خارج کردن مرغ از فریزر برای مصرف، بهتر است به آن زمان کافی برای یخ زدایی بدهید. به این ترتیب می توانید به مدت ۱ تا ۲ روز دیگر نیز آن را در یخچال قرار دهید. البته لازم به ذکر است که باید هرچه سریعتر آن را مصرف کنید.

نگهداری مرغ
نگهداری مرغ
دل و جگر مرغ منجمد

درمورد دل و جگر به طور کلی هر چه محصول به تاریخ تولید نزدیک‌تر باشد، به سلامتی هم نزدیک تر است.

بسته‌بندی باید شفاف و بدون آسیب‌دیدگی و پارگی باشد. باید بتوانید دل و جگر را به طور کامل مشاهده کنید، بسته‌بندی نباید هیچگونه پارگی، شیار و راه نفوذی داشته باشد تا عوامل بیماری‌زایی مثل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها نتوانند به آن وارد شوند و در آن رشد کنند.

به طور کلی دل و جگر مرغ به صورت منجمد تا مدت ۳ ماه در فریزر به خوبی می ماند و قابل مصرف است.

نگهداری مرغ
نگهداری مرغ ( دل و جگر)
شرایط نگهداری مرغ پخته شده

فریز کردن غذای پخته راهی برای صرفه جویی در وقت است. همچنین می توانید از این طریق مانع اتلاف مواد غذایی شوید. مرغ پخته شده را می توانید به مدت 4 تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید.

بهتر است اگر قصد نگهداری غذای پخته در فریزر را دارید، آن را درون ظروف دربسته با درب محکم قرار دهید. همچنین پس از پخت غذا اجازه دهید غذا کاملاً سرد شود و سپس آن را به فریزر منتقل کنید. به این ترتیب از فریزر خود نیز حفاظت نموده‌اید.

مدت زمان نگهداری جوجه کباب خام در فریزر

جوجه کباب مزه دار شده را می توانید تا مدت ۳ ماه در فریزر و به صورت منجمد شده نگهداری نمایید. البته بهتر است برای مزه دار نمودن آن از محصولاتی با تاریخ انقضای محدود استفاده نکنید. بهتر است تاریخ قرار دادن این مرغ در فریزر را روی آن بنویسید تا به موقع بتوانید آن را مصرف کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مدت زمان نگهداری مرغ در فریزر و شرایط نگهداری سایر مواد غذایی می توانید با مجموعه ما در تماس باشید. ما (مجموعه برادران حامی دوست) بهترین ها را برای شما فراهم می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *