یخچال پرده هوا فروشگاهی

یخچال پرده هوا فروشگاهی

در یک دسته بندی کلی یخچال ها و فریزر های فروشگاهی به دو نوع کلی پرده هوا و غیر پرده هوا تقسیم می شوند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی انواع مدل یخچال پرده هوا فروشگاهی بپردازیم و شما عزیزان را در انتخاب یک یخچال روباز فروشگاهی مناسب و با کیفیت یاری کنیم.با در نظر گرفتن تمامی شرایط یک فروشگاه، می توان به راحتی یخچال ها و سایر تجهیزات فروشگاهی را انتخاب نمود. امروزه یخچال های پرده هوا جزو مهم ترین تجهیزات فروشگاهی به حساب می آیند و طرفداران زیادی در بین صاحبان فروشگاه ها دارند. در ادامه به توضیح تمامی نکات مهم پیرامون یخچال پرده هوا می پردازیم؛

یخچال پرده هوا چیست؟

در واقع یخچال پرده هوا فروشگاهی تجهیزی است که از هوای خنک به عنوان عایق در برابر هوای گرم محیط استفاده می کند. در واقع این یخچال های بدون درب، از یک لایه هوای خنک که به وسیله ی فن که در قسمت پایینی یخچال قرار دارد، در جلوی یخچال (از بالا به پایین) دمیده می شود استفاده می کنند تا محصولات داخل یخچال را خنک نگه دارند.

یخچال پرده هوا فروشگاهی
یخچال پرده هوا فروشگاهی

استفاده از یخچال پرده هوا فروشگاهی  برای نگهداری انواع مواد غذایی، گوشت و مرغ بسته بندی شده، سوسیس و کالباس، لبنیات، انواع نوشیدنی و… رایج است.

بهتر است این تجهیزات حداکثر در دمای 23 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی %55 استفاده شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در صورتی که دمای محیط بیشتر از این مقدار باشد، ممکن است موتور یخچال به صورت یکسره کار کند و در نهایت طول عمر آن کاهش یابد.

انتخاب یخچال پرده هوا

برای انتخاب این یخچال ها باید در ابتدای امر به ابعاد فروشگاهتان و اقلامی که قصد دارید در این یخچال ها نگهداری کنید، توجه نمایید. این تجهیزات قابل ساخت با ابعاد متفاوت بنا بر نیاز و درخواست مشتری است.

این یخچال ها علاوه بر اینکه انتخاب کالا و اقلام را برای مشتریان راحت تر می کنند، کار چیدمان را نیز برای کارمندان فروشگاه ساده تر می کنند. انتخاب تعداد طبقات این یخچال نیز با توجه به اندازه ی محصولات صورت می گیرد.

یخچال پرده هوا فروشگاهی
یخچال پرده هوا فروشگاهی

از دیگر مزایای این یخچال می توان به سیستم نوفراست، قابلیت نصب چراغ LED، قابلیت نصب برچسب قیمت، اشاره کرد. این تجهیزات دارای پرده شب هستند که در پایان زمان کاری و هنگام تخلیه ی فروشگاه از آن ها استفاده می شود.

ما بدنه ی بیرونی این یخچال ها را از جنس استیل پوشش دهی شده با پودر می سازیم تا در صورت لزوم قابلیت شست و شو نیز داشته باشند. عایق این تجهیزات نیز از جنس پلی اورتان بوده و مصرف کم و دوام بالایی نیز دارد.

دمای کارکرد این یخچال اغلب بین  2  تا  7  درجه سانتیگراد است. به کمک این تجهیزات می توانید مواد غذایی سرد شده را خنک نگه دارید. بنابراین بهتر است برای سرد کردن مواد غذایی از آن استفاده نکنید تا یخچال طول عمر بیشتر و عملکرد بهتری نیز داشته باشد.

انواع یخچال های پرده هوا

یخچال های پرده هوا فروشگاهی بر اساس نوع موتور در دو نوع طراحی و ساخته می شوند که عبارت اند از؛

  • یخچال پرده هوا موتور سرخود؛ در این یخچال ها که معمولا ابعاد کوچکتر و ظرفیت کمتری دارند، موتور بر روی کابین یخچال نصب می شوند. در نتیجه جابه‌جایی و نصب راحت تری خواهند داشت.
  • یخچال پرده هوا موتور مرکزی؛ در این یخچال ها، موتور یا کمپرسور جدا از بدنه ی یخچال نصب می شود و با استفاده از لوله کشی، مبرد جهت ایجاد برودت جابه‌جا می شود. این یخچال ها ابعاد بزرگتری داشته و از ظرفیت زیادی برخوردارند.
یخچال پرده هوا فروشگاهی
یخچال پرده هوا فروشگاهی

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین انتخاب یخچال پرده هوای مناسب برای مجموعه تان می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *