آیس بانک

آیس بانک چیست؟

آیس بانک بخشی از یک سیستم است که با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در سیستم طراحی و ساخته می شود. آیس بانک ها واحدهایی برای ذخیره ی انرژی برودتی هستند. این سیستم دارای یک مخزن آب است که جهت تولید یخ در ساعاتی که مصرف برق پایین باشد، از آن استفاده می کند. در ساعات اوج مصرف یخ های تولید شده برای خنک سازی محیط، تجهیزات و سیستم های برودتی دیگر مصرف می شود. از آنجا که یخ گرمای نهان ذوب بالایی دارد، سرمای زیادی را در خود ذخیره می کند. از این رو می توانید برودت مورد نیاز خود را از آن بگیرید.

در ادامه به بررسی این سیستم ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد و ویژگی های آیس بانک

استفاده از این تجهیزات در صنایع مختلف رواج دارد. از جمله ی آن می توانیم به صنایع لبنی، تهویه صنعتی، صنایع شیلات و مواد غذایی آماده اشاره کنیم. از کاربردهای عمده ی این سیستم می توانیم به کارخانه های یخسازی و کاربرد آن در کنار چیلر اشاره کنیم. آیس بانک دارای کندانسور، کمپرسور، کوئل اواپراتور، اتصالات انبساط و یک مخزن عایق کاری شده است. تمامی مراحل تبرید توسط خود آیس بانک انجام می شود. از دیگر اجزای این سیستم می توانیم به پمپ گردش آب، همزن و تابلو برق اشاره کنیم.

از دیگر مزایای استفاده از این سیستم ها می توانیم به هزینه ی اولیه ی پایین و در نهایت کاهش هزینه های کل سیستم، نیاز به کوئل اواپراتور و اتصالات کوچکتر، نیاز به کندانسور و کمپرسور با ظرفیت و توان پایین تر، افزایش قابلیت اطمینان و راندمان بالاتر آن ها اشاره کنیم.

به علت سردتر بودن آب خروجی از این دستگاه نسبت به آب خروجی چیلر، نیاز به کوئل هایی با ظرفیت سرمایشی پایین تر و فن هایی کوچکتر برای تهویه مطبوع داریم.

همچنین استفاده از این سیستم آلودگی زیست محیطی کمتری ایجاد می کند. این تجهیزات به علت نداشتن قطعات متحرک از اطمینان کاری و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس بگیرید. کارشناسان ما در بخش فروش، تجهیزات مورد نیاز شما را به شما معرفی می نمایند و در سریع ترین حالت ممکن آن را به شما ارائه میکنند. کافیست با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *