چیلر تراکمی هوا خنک

انتخاب بهترین چیلر تراکمی تنها با دانستن چند نکته مهم

برای انتخاب بهترین تجهیزات مانند چیلر تراکمی باید در ابتدا، انواع آن را شناسایی کنیم. همانطور که می‌دانید چیلرها برای ایجاد تهویه مطبوع و هوای مناسب در منازل، مراکز تجاری، سالن های پرورش قارچ و… کاربرد دارند. تهویه مطبوع به معنی سرمایش یا گرمایش هوا جهت ایجاد شرایط دمایی ایده‌آل است. دمای ایده آل به دمایی گفته می‌شود که در آن انسان احساس آسایش داشته باشد.

امروزه استفاده از چیلرها به علت بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آب و سایر منابع رواج دارد. همچنین این تجهیزات از طول عمر بالایی نیز برخوردارند.

انواع چیلر تراکمی

این تجهیزات بر اساس نوع کندانسور در 3 نوع تبخیری، آب خنک و هوا خنک طراحی و تولید می شود. بنا به نیاز و درخواست مشتری و اقلیم محل نصب چیلر می توانید نوع چیلر را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که تمامی این چیلرها در اجزای اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور مشترک هستند.

  • چیلر هوا خنک

این نوع چیلر تجهیزی است که کندانسور آن از نوع هوایی است. می توانید از چیلر هوا خنک در تمامی اقلیم ها از گرم و خشک تا اقلیم مرطوب استفاده کنید. اما عملکرد آن به چه صورت است؟

ابتدا آب سرد به فن کویل ها و هواسازها منتقل می شود تا در لوله های آن ها جریان یابد. سپس هوا به کمک یک فن از روی لوله های حاوی آب سرد، دمیده می شود. جریان هوای سرد ایجاد شده، دمای محیط را کاهش می دهد. در ادامه، آب گرم از خروجی لوله به سیستم باز می گردد تا مجددا برای خنک کاری استفاده شود.

چیلر تراکمی هوا خنک

  • چیلر آب خنک

چیلر آب‌خنک یا آبی، تجهیزی است که کندانسور آن آبی بوده و در تهویه مطبوع و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

در این چیلرها ابتدا مبرد به صورت بخار وارد کمپرسور شده و متراکم می‌شود. بخار داغ و فشرده به کندانسور می‌رود تا آب خنک موجود در آن را تقطیر کند. پس از آن شیر انبساط، فشار مبرد را کاهش می دهد. حالا مخلوطی از بخار و مایع داریم که باید به اواپراتور برود تا با تبخیر کامل خود دمای هوا را به نقطه مطلوب برساند.

چیلر تراکمی آب خنک

مجموعه ما با بیش از 20 سال سابقه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز در تمامی زمینه های برودتی است. با مجموعه ما همواره بهترین ها را انتخاب کنید. شرکت برادران حامی دوست در بخش سرماول نمایندگی فروش محصولات جهان تهویه اعتماد را در استان های گیلان، مازندران و اردبیل برعهده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *