چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک چیست؟

چیلر تراکمی هوا خنک تجهیزی است که نوع کندانسور آن از نوع هوایی باشد. استفاده از این چیلر تراکمی بسیار معمول و رایج است. چیلر تراکمی هوا خنک قابلیت استفاده در تمامی اقلیم ها اعم از شرجی و خشک را خواهد داشت. البته در برخی از مناطق به علت کمبود آب یا به علت شرجی بودن اقلیم تنها راه استفاده از چیلر با کندانسور هوایی است. تفاوت این چیلر با چیلر تراکمی آب خنک علاوه بر نوع کندانسور آن، در بازده این چیلرهاست که بیشتر از چیلرهای آبی است. یعنی به علت وجود کندانسور هوایی توان خنک سازی بیشتری نسبت به چیلر آب خنک دارد.

اساس کار این چیلرها به این ترتیب است که آب سرد به فن کویل ها و هواسازها منتقل می شود و در لوله های آن ها جریان می یابد. سپس از طریق یک فن به این لوله ها هوا دمیده می شود. این جریان هوای سرد دمای محیط را به خوبی کاهش می دهد. در ادامه، آب گرم مجددا برای خنک کاری به سیستم باز می گردد. از این دستگاه ها در تهویه مطبوع ساختمان های صنعتی، تجاری، ادارات، حتی ساختمان های مسکونی و… استفاده می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب به این صفحه مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون دستگاه های تهویه مطبوع می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *