سردخانه دو مداره

نحوه ی نگهداری از سردخانه در تابستان

هرچه سیستم های سرمایشی شما در برابر گرمای بیشتری قرار بگیرند، سخت تر کار می کنند و در نتیجه جریان آب و برق بیشتری مصرف خواهند کرد. از طرفی در این شرایط خطر خرابی ناگهانی در سیستم بیشتر می شود. سردخانه ها برای کار در محدوده دمایی مشخصی ساخته می شوند.

زمانی که دما از این مقدار فراتر برود، ماشین آلات و موتورها (کمپرسور)، دچار ضعف در عملکرد شده یا با مشکل مواجه خواهند شد. از این رو، در فصل تابستان نگهداری از سردخانه ها از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

اختلاف دمای محیط بیرون و داخل سالن ها در فصل تابستان، افزایش می یابد. در نتیجه شرایط برای حفظ برودت داخل سردخانه سخت تر می شود. یکی از مشکلاتی که در تابستان ها برای سردخانه داران پیش می آید خرابی مواد غذایی و مسمومیت آن ها است. این عامل علاوه بر به خطر انداختن سلامت مصرف کنندگان، خسارت زیادی نیز به صاحبان این کسب و کار وارد می سازد.

به یاد داشته باشید مانیتورینگ، نظارت و بررسی سردخانه ها مهم ترین عامل در نگهداری سردخانه در تابستان ها است. کنترل دمای سردخانه و وجود عایق مناسب مهم ترین عامل در این شرایط است. در ادامه به بررسی نکات مهمی پیرامون نگهداری سردخانه در تابستان اشاره خواهیم کرد؛

عایق و ساندویچ پانل سردخانه ای

اگر عایق و ساندویچ پانل خوبی برای جلوگیری از انتقال حرارت و اتلاف انرژی در سردخانه ها وجود داشته باشد، کمپرسورها و پمپ های سردخانه در برابر تغییرات دمایی کمتری قرار می گیرند. وجود پانل های حرارتی مناسب برای جلوگیری از تبادل حرارتی و خروج هوای سرد، لازم و ضروری است.

شرایط دمایی تابستان ها غیرقابل پیش بینی است. از این جهت ممکن است صفحات عایق دچار مشکل شوند. همچنین ساندویچ پانل های قدیمی ممکن است فرسوده شده، به راحتی حرارت سالن از دست می رود و باعث اتلاف هزینه و انرژی شود. بنابراین بهتر است به طور منظم آن ها را بررسی کنید تا در صورت نیاز تعویض یا تعمیر شوند.

درب های سردخانه

  • انتخاب درب مناسب یکی دیگر از کارهایی است که مانع اتلاف انرژی سردخانه می شود. اگر درب های اصلی سردخانه از نظر موقعیت نصب مناسب نباشند، با مشکل ورود هوای گرم و خروج هوای سرد مواجه خواهید شد.
  • تبادل هوای سرد داخل سردخانه با هوای گرم محیط بیرون می تواند عملکرد کندانسور را تضعیف کرده و در اثر برخورد دو جبهه هوای سرد و گرم با اختلاف دمایی زیاد ممکن است مشکل یخ زدگی ایجاد شود.
  • برای رفع مشکل یخ زدگی بهتر است در زمان های تعیین شده و مشخصی عملیات دیفراست سردخانه انجام شود.
  • خروج ناخواسته ی سرما از محیط سردخانه، فشار بیشتری به تنظیم کننده ها یا رگولاتور دما وارد می آورد.
  • بهتر است از سالم و مناسب بودن عایق درب های سردخانه اطمینان حاصل کنید تا مطمئن شوید می تواند در برابر تغییرات دمای بیرون مقاومت کند.
  • همچنین بهتر است مدت زمان باز بودن درب ها را به حداقل برسانید تا نگهداری سردخانه در تابستان به بهترین نحو انجام شود.

سردخانه

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه برادران حامی دوست در تماس باشید. ما شما را در راه سفارش و نگهداری از تجهیزاتتان راهنمایی می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *