مینی چیلر

بهترین مینی چیلر و بررسی کاربرد آن ها

برای آنکه بهترین مینی چیلر را برای محل کار یا منزلتان انتخاب کنید باید در ابتدا بدانید که مینی چیلر چیست؟ همچنین با معیارهای انتخاب آن آشنا شوید. مینی چیلر در واقع همان چیلر با ابعاد کوچک و با ظرفیت برودتی کمتر است. این سیستم در مکان های تجاری کوچک، ساختمان های اداری و علی‌الخصوص در ساختمان های مسکونی برای ایجاد تهویه مطبوع استفاده می شود. عملکرد مینی چیلر تراکمی مانند چیلر تراکمی است. یعنی اجزای اصلی آن عبارتند از اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط.

استفاده از چیلرها در تمامی اقلیم ها رواج دارد. این تجهیزات امکان نصب در فضای باز مانند تراس یا پشت بام را دارند. البته می توانید در ساختمان های بزرگ تر از چیلر مرکزی برای تهویه مطبوع استفاده نمایید. اما برای ابعاد کوچکتر، این تجهیزات انتخابی بهینه هستند. در ادامه به بررسی بعضی از مشخصات بارز این دستگاه ها می پردازیم.

مشخصات دستگاه

کمپرسورهای به کار رفته در مینی چیلر اغلب از نوع اسکرال است. شما می توانید بر حسب توان مورد نیاز از یک یا دو عدد از این کمپرسور استفاده کنید. نوع کندانسور این تجهیزات از نوع هوایی است و  اواپراتورهای به کار رفته در آن نیز از نوع صفحه ای هستند.

به علت کوچک بودن این تجهیزات، قابلیت حمل و نقل آسانی دارند و قابل استفاده در واحدهای مسکونی کوچک نیز هستند. می توانید این سیستم ها را در هر واحد به صورت مجزا نصب و استفاده نمایید. مزیت این کار در تفکیک محاسبه ی مصرف واحدها و درنتیجه هزینه ی انرژی مصرفی آن ها از یکدیگر است.

واحدی به نام فن کوئل به همراه مینی چیلر در کل این سیستم نصب می شود. اما وظیفه ی این فن کوئل ها چیست؟ آب سرد تهیه شده توسط چیلر که قرار است برای خنک کاری محیط استفاده شود، با عبور از لوله های فن کوئل کار تهویه مطبوع را انجام می دهد. البته این فن کوئل ها علاوه بر خنک کاری، در فرآیندهای تولید گرما نیز استفاده می شوند. با این تفاوت که آب عبوری از سیستم به جای خنک شدن، با استفاده از یک پمپ حرارتی یا در یک موتورخانه، گرم می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این تجهیزات و استعلام قیمت ها و برندها می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست در تماس باشید. ما شما را در انتخاب و خرید تجهیزات مورد نظرتان کمک می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *