میوه خشک کن

میوه خشک کن


دستگاه میوه خشک کن فریز درایر

فریز درایر (cryodesiccation) یا خشک کن های انجمادی از کاربردی ترین تجهیزات در صنعت داروسازی و مواد غذایی می باشد که به منظور آبگیری و خشک کردن مواد فاسد شدنی مورد استفاده قرار میگیرد. این تجهیزات بر اساس نحوه عملکرد و روند خشک کردن مواد موجود در آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی شده و کاربردهای متفاوتی دارند.

خشک کن انجمادی  تجهیزی است که برای خشک کردن یا جذب رطوبت مواد غذایی مختلف در صنایع غذایی و در آزمایشگاه ها استفاده می شود.  خشک کردن یا دهیدراته کردن مواد غذایی با هدف افزایش طول عمر آن ها و جهت حفظ کیفیت مطلوب، عدم تغییر رنگ و شکل ماده غذایی اولیه انجام می‌شود.

در روش خشک کردن انجمادی یا فریز درایر رطوبت باقیمانده در مواد حدود 2 درصد خواهد بود. با استفاده از این تجهیز، می توانید به راحتی انواع میوه ها را به صورت کامل یا قطعه قطعه شده، منجمد نمایید. مواد خشک شده به وسیله دستگاه میوه خشک کن فریز درایر را می توان به مدت بیشتری در سردخانه ها نگهداری نمود. پس استفاده از این دستگاه این روزها امری ضروری به حساب می آید.

عملکرد این دستگاه به این گونه است که در مرحله ی اول باید مواد غذایی منجمد شوند. پس از آن در مرحله دوم، آب منجمد شده در آن ماده غذایی از طریق کاهش فشار و افزایش حرارت، تصعید شده و مستقیما به حال گازی در می آید. این مرحله خشک شدن اولیه نام دارد.

سپس بخار تولید شده در این مرحله توسط یک کندانسور جمع‌آوری و نگهداری می شود. در این شرایط محصولی که از دستگاه خارج می شود، تقریبا کامل خشک شده و قابل نگهداری برای مدت زمان بیشتری خواهد بود. البته بهتر است به علت هزینه‌ی بالا، از این دستگاه سنجیده و با برنامه‌ریزی دقیق استفاده نمایید.

میوه خشک کن
میوه خشک کن

انواع فریز درایر

این تجهیزات با توجه به موارد استفاده و تناژ محصولی که قرار است با آن منجمد نمایید، در شکل ها و ابعاد مختلفی ساخته می شود؛ ثابت و چرخشی.

نوع سینی دار آن ثابت بوده و دارای ردیف هایی است که سینی حاوی ماده بر روی آن قرار می گیرد. نوع دیگری از آن که چرخشی بوده، دارای یک مخزن استوانه ای است که در طول خشک کردن ماده چرخانده می‌شود. استفاده از فریز درایر چرخشی عمل خشک کردن را به صورت یکنواخت تری انجام می‌دهد.

کاربرد عمده دستگاه میوه خشک کن فریز درایر

خشک کن انجمادی در صنایع غذایی و صنایع پزشکی کاربرد زیادی دارد. برای مثال در تولید میوه خشک، سبزیجات خشک، محصولات پروتئینی مانند گوشت و غذاهای دریایی، غذاهای آماده و انواع قهوه کاربرد فراوانی دارد. میوه هایی که از این طریق خشک می شوند، باید ارزش غذایی بالای خود را حفظ نمایند. در غیر این صورت استفاده از این دستگاه به لحاظ مالی توجیه نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش دستگاه میوه خشک کن فریز درایر می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما در بخش فروش شما را در راه تحقق رویاهایتان راهنمایی خواهند کرد.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *