عملکرد درای ایجر

عملکرد درای ایجر


جنس و نحوه عملکرد درای ایجر

عملکرد درای ایجر
عملکرد درای ایجر

در عملکرد درای ایجر چهار عامل اصلی در فرایند بیات کردن در نظر گرفته می شود – درجه حرارت کنترل شده ، رطوبت و سرعت هوا و ضد عفونی کردن مداوم دمای نگهداری ٥/١ درجه سانتیگراد با نوسان +٥ /٠درجه سانتیگراد وسرعت هوای  ٢تا ٥/١متر بر ثانیه رطوبت نسبی ٨٠تا٧٠ درصد بیات کردن گوشت در دمای بالاتر می تواند رشد حساسیت را تسریع کند ، ورشد میکروبی را تقویت شده به یک مشکل جدی تبدیل کند نوسانات دما بر کیفیت وایمنی مواد غذایی تاثیر می گذارند.

نوسان دما در یخچال وفریزر با طراحی سنتی که به طور معمول حدود ٥الی ٣درجه سانتیگراد – می باشد. پایداری دما بیشترین اطمینان را در کیفیت بافت وطعم محصول تحت تاثیر قرار می دھد . به خوبی شناخته شده است که هم فعالیت آنزیمی و هم فعالیت میکروبیولوژیکی تا حد زیادی تحت تاثیر شرایط دمایی هستند که تغییرات دما تاثیر بیشتری بر رشد میکروبیولوژیکی نسبت به فعالیت آنزیمی برای ایمنی مواد غذایی دارد.

بنابراین ، برای حفظ کیفیت بالا وثبات محصول،باید از نوسانات دمایی بیش از ١درجه سانتیگراد بالاتر یا کمتر از دمای موردنظر در اتاق ذخیره سازی اجتناب شود. مقدار رطوبت باید به دقت کنترل شود ، زیرا رطوبت بیش از اندازه اجازه رشد نامتناسب میکروبی را می دهد ، در حالی که رطوبت کم باعث انقباض بیش از حد می شود.

عملکرد درای ایجر در طول فرایند  بیات کردن گوشت ، بزرگترین نگرانی خشک شدن بیش از حد مواد غذایی که منجر به کاهش وزن وافزایش هزینه ها منجر میشود.

کنترل ونوسان رطوبتی بسیار مهم می باشد که مانع از پایینRH% ١٠آمدن دمای غشای سلولی محصول میشود ودر نتیجه افزایش لطافت ، طعم وشادابی بیشتر می شود . برای تنظیم رطوبت در صورت کاھش رطوبت نسبی از یک سیستم نیولایزر اولتراسونیک. به همراه تصفیه آب استفاده میشود.

این سیستم آب را فیلتر وتصفیه می کند واز آلوده شدن محصول به آب تصفیه نشده جلوگیری میکند .

عملکرد درای ایجر
عملکرد درای ایجر

 

سیکل تبرید درای ایجر

تبرید به معنای سرد کردن فضا ، ماده یا سیستم برای کاھش یا حفظ دمای آن ، کمتر از دمای محیط است (در حالی که گرمای حذف شده در دمای بالاتر دفع میشود ). به عبارت دیگر تبرید یعنی جا به جایی حرارت (ساخت بشر ) است.

سیکل تبرید تراکمی فریونی شامل گردش یک مبرد مایع در چهار مرحله از یک سیستم بسته است .

همانطور که مبرد در سیستم گردش میکند، به طور متناوب فشرده ومنبسط میشود وحالت خود را از مایع به گاز تغییر میدهد با تغییر حالت مبرد ، گرما توسط سیستم جذب ودفع میشود وباعث کاهش دما میشود

عملکرد درای ایجر
عملکرد درای ایجر

 

مرحله ١ :کمپرسور

در مرحله اول سیکل تبرید ، به صورت گاز کم فشار وارد کمپرسور میشود . کمپرسور مبرد را به گاز با فشار بالا متراکم میکند وباعث گرم شدن آن میشود هنگامی که مبرد فشرده وگرم شد ،از کمپرسور خارج شده ووارد مرحله بعدی سیکل میشود .

 

 

عملکرد درای ایجر
عملکرد درای ایجر

 

 

مرحله ٢ :اکسپنشن والو

ورود مبرد مایع با فشار بالا به شیر انبساط است. اکسپیشن والو برای حفظ فشار بالا در سمت فشار بالا وھمچنین انبساط مبرد مایع وکاھش فشار در سمت فشار پایین کار میکند . در طول فرایند انبساط ، دمای مبرد مایع نیز کاهش می یابد.

عملکرد درای ایجر
عملکرد درای ایجر

 

 

 

 

 

مرحله ٣ :اواپراتور

در مرحله تبخیر ، مبرد مایع کم فشار که از شیر انبساط خارج شده وارد لوله ھای کویل اوپراتور میشود . سپس فن ھا با دمیدن ھوای گرم محیط به کویل اوپراتور که مبرد خنک در آن در جریان هست با جذب حرارت باعث جوشیدن وتبخیر مبرد می شود .

 

در همین حال ، مبرد گرما را از ھوای محیط جذب کرد و به گاز کم فشار تبدیل میشود . سپس گاز کم فشار به سمت کمپرسور کشیده شده و دوباره این فرایند تکرار میشود. در این سیستم ھا برای پایداری دما دو سیکل تبرید مجزا طراحی بر روی دستگاه درای ایجر نصب میشود برای افزایش سرعت برفک زدایی ، سیستم دیفراست دستگاه، گاز داغ می باشد.

ما با طراحی واستفاده از یک فناوری منحصر به فرد یک سیستم عالی با هوادهی بسیار پیچیده ھوا را هم به صورت افقی هم به صورت عمودی در سرتاسر کابین منتقل میکنیم که به طور همگن گوشت را می پوشاند ومیکرو کلیمی عالی ایجاد میکنیم که به شما امکان می دهد دما و رطوبت را در ھر قسمت ازکابین ثابت نگه دارید . تا بهترین فرایند بیات کردن برای تمام محصولات قرار داده شده در داخل کابین درای ایجر حاصل شود .

تهویه ثابت با هوادهی یکنواخت به شما امکان می دهد از نگهداری غیر اصولی گوشت در داخل کابین جلوگیری کنید. و ضایعات ناشی از لاشه های قرار داده شده در پایین ترین قسمت کابین را کاهش دهید.

جایی که عدم تهویه منجر به رطوبت بیشتر (گوشت مرطوب وکپک زده تر) ودر نتیجه مقدار ضایعات بیشتری در مواد غذایی می شود . همچنین با نصب یک دستگاه ازن ژنراتور بر روی سیستم می توانیم بیش از ٩٩ درصد از ویروس ها وباکتری ها را از بین ببرید این دستگاه (ازن ژنراتور ) قادر هست بیش از ٩٩ درصد از ویروس ها را غیر فعال کند ، باکتری ها ، کپک ها ، کن ها ها را از بین ببرد وآلاینده ھای موجود در محیط را از بین ببرد .

 

عمر ماندگاری غذا را افزایش می دھد . با ازن ژنراتور می توان رشد کپک ها و باکتر ها را تحت کنترل داشت ، از آلودگی های متقابل خطرناک جلوگیری کرد وطراوت غذا را حفظ کرد وزمان نگهداری آن را افزایش داد. ومحیط کابین را خوشبو میکند . این دستگاه قادر است ذرات بد بو را تجزیه  و از بین ببرد و طراوت و تمیزی را به محیط باز گرداند .

جنس بدنه سسیتم های سرمایشی

عملکرد درای ایجر
عملکرد درای ایجر

به طور معمول بدنه دارای ایجر سه لایه می باشد . در اکثر اوقات وبیشتر مدل ھا دو لایه از جنس فلز هستند . جنس بدنه داخلی در اکثر اوقات وبیشتر مدل ھا از فولاد ضد زنگ (استیل ) ساخته می شوند تا در برابر عوامل فرسودگی مقاوم بوده وزیبایی خود را حفظ کنند وکاملا بهداشتی باشد در بعضی از مدل ھا نیز ممکن است جنس بدنه بیرونی هم از فولاد ضد زنگ یا فلز رنگ شده باشد.

بدنه دستگاه برای آنکه دچار زنگ زدگی نشوند وتنوع رنگی داشته باشند آنھا را رنگ میزنند. همانطور که گفته شد بدنه درای ایجر از سه لایه ساخته شده است اما در بین این دو لایه ، لایه دیگری وجود دارد ، قسمت میانی بدنه با فوم پلی یورتان قالب گیری وپر شده این امر باعث شده علاوه بر استحکام ، بدنه دستگاه در برابر سرما وگر ما نیز عایق شود . همچنین فوم تزریق شده به داخل بدنه باعث میشود که دو لایه فلزی به همدیگر بهتر بچسبد.

درب جدید ومدرن ترکیبی از پروفیل آلمینیوم شیشه چند جداره می باشد و بر خلاف ، درب های قدیمی قفلی برای پشتیبانی از درب جدید به گونه ای طراحی ساخته شده اند که نیازی به قفل پشتیبان ندارند .

در لاستیک درب مدرن امروزی ، لاستیک با یک فلز فرو مغناطیسی ترکیب شده که باعث می شود درب محکم به بدنه فولادی بچسبد  به ھمین علت در هنگام باز کردن درب یک نیروی کشش مغناطیسی احساس می کنید.

 

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *