خرید گاز مبرد

خرید گاز مبرد در انواع مختلف

مبرد سیالی است که با گردش خود در سیستم های تبرید به طور پیوسته، گرما را از سیستم گرفته و به محیط بیرون انتقال می دهد. اغلب سردخانه ها، یخچال و فریزرها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می کند. در واقع مبرد، مهم ترین عضو در سیکل تبرید تراکمی است. هدف اصلی از وجود مبرد در سیکل تبرید، جذب حرارت محیط بیرون و خنک کردن و انتقال آن به داخل سیکل جهت ایجاد سرمایش است. این کار به وسیله تجهیزات برودتی از قبیل؛ کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط انجام می شود.

برای خرید گاز مبرد مناسب باید اطلاعات جامعی درباره آن ها داشته باشید. امروزه مبردهای مصرفی سیستم های تبرید در انواع مختلفی تولید می شوند. مهم ترین دسته بندی مبردهای مصرفی عبارتند از آمونیاک و فریون. همانطور که می دانید نوع مبرد پس از انتخاب نوع سردخانه و ظرفیت آن انجام می شود. به خاطر داشته باشید که باید تجهیزاتی را که متناسب با مبرد مورد نظرتان هستند انتخاب نمایید.

انواع مبردهای فریونی هم در سردخانه ها و هم در یخچال ها کاربرد دارند. هرکدام از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از انواع مبردهای پر مصرف می پردازیم تا بتوانید خرید گاز مبرد را به بهترین نحو برای کسب و کارتان انجام دهید.

دسته بندی مبرد

  1. مبردهای طبیعی: در ابتدای پیدایش یخچال ها از دی اکسید کربن و آمونیاک به عنوان مبرد استفاده می شد.
  2. کلروفلروکربن (CFC): مبردهایی مانند R11 ،R12 ،R13 ،R114 و R115 از این دسته هستند که به علت آسیب زیست محیطی زیادشان امروزه به ندرت استفاده می شوند. R22 یکی از پرکاربردترین مبردها در یخچال ها و سیستم های تهویه مطبوع است.
  3. هیدرو کلروفلوروکربن ها (HCFC): این دسته از مبردها تخریب بسیار کمتری روی لایه ی ازن دارند. از این جهت مورد توجه بیشتری قرار می گیرند. یکی از پرمصرف ترین آن ها R134a است که از آن در یخچال و سردخانه به وفور استفاده می شود.
  4. زیوتروپیک ها: مبرد R404a گازی ترکیبی است که در فریزرها استفاده می شود.

جمع بندی

مبردها با برندهای مختلفی در بازار ایران موجود هستند. از این جهت قیمت های متفاوتی نیز دارند. انتخاب برند و خرید گاز مبرد مناسب، سلیقه ای و بنا به درخواست مشتری انجام می شود. برندهایی که امروزه در ایران به راحتی یافت می شوند عبارتند از: رفرون، مفرون، کولیب، یوزر، هانیول، هارپ، ایسکون و… که انتخاب آن ها برعده خریدار است.

شما می توانید برای خرید گاز مبرد برای سیستم های تبرید مختلف با کارشناسان ما در مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما بهترین ها را برای شما تهیه می نماییم. کافیست با ما در ارتباط باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *