نگهداری آناناس در سردخانه

چگونگی نگهداری آناناس در سردخانه

یکی از میوه های خوب و مغذی فصول پاییز و زمستان، آناناس است. این میوه منبع غنی ویتامین C و فیبر به حساب می آید. آناناس همچنین سرشار از منیزیم است و مصرف آن به استخوان سازی در بدن کمک می کند. به علت خواص متعددی که این میوه دارد، نگهداری از آن در سردخانه اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است نکات نگهداری از آن را به خوبی یاد بگیرید.

آناناس تازه در نواحی دور از محل برداشت باید در سردخانه ها نگهداری شود تا به بهترین نحو قابل مصرف باشد. می توانید این میوه را برای مدت مشخصی در منزلتان، یخچال و یا فریزر نگهداری کنید. البته مدت زمان و محل نگهداری با توجه به میزان رسیدگی آن تعیین می شود. در ادامه به بررسی بهترین شرایط نگهداری این میوه برای مدت طولانی تر و با کیفیت مطلوب تر می پردازیم. شرایطی که اگر یک سردخانه دار رعایت کند می تواند در فصول دیگر نیز آناناس را به بازار عذضه نماید. لطفاٌ با ما همراه باشید.

بهترین شرایط نگهداری

میزان رسیدگی میوه در زمان برداشت، تعیین کننده حداکثر مدت نگهداری آن در سردخانه است. بهتر است آناناس های با کیفیت را برای نگهداری در سردخانه انتخاب کنید. شرایطی مانند شرایط فیزیولوژیکی مناسب، سالم بودن میوه و ضربه نخوردن به آن بر حفظ کیفیت میوه در طول نگهداری تاثیر مستقیم خواهد داشت.

باید بعد از برداشت میوه، سریعاً آن را به سردخانه ها انتقال دهید. یعنی فاصله بین برداشت میوه و قرار دادن آن در سردخانه نباید بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد. بهترین شرایط نگهداری توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تعیین شده است. هنگام برداشت آناناس دو درجه از رسیدگی میوه وجود دارد.

  • درجه رسیدگی 1 که میوه در آن سبز رنگ است
  • درجه رسیدگی 2 که میوه در آن به طور کامل رسیده است.

دمای مناسب نگهداری آناناس سبز در سردخانه پس از پیش سرمایش آن بین ۱۰ تا ۱۳ درجه سانتیگراد و برای آناناس رسیده بین ۵ تا ۹ درجه سانتیگراد است. رطوبت نسبی مورد نیاز برای این سردخانه ها بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است. با تنظیم این رطوبت می توانید مانع تبخیر آب از سطح میوه شوید. به این ترتیب میوه خشک نمی شود و کیفیت آناناس ها به بهترین نحو حفظ می شود. می توانید آناناس را در جعبه های چوبی یا پلاستیکی در سردخانه نگهداری کنید.

نگهداری آناناس در سردخانه

جمع بندی

در بهترین شرایط می توانید ۴ الی ۶ هفته آناناس را انبار کنید. این مدت زمان با توجه به تمامی نکات گفته شده تعیین می شود.

بهتر است برای ساخت و راه اندازی سردخانه از مجموعه ای معتبر و مجرب کمک بگیرید. مجموعه برادران حامی دوست با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه صنایع برودتی شما را در راه رسیدن به نیازهایتان یاری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها کافیست با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *