محاسبه قیمت ساخت سردخانه

سردخانه هندوانه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هندوانه منبع غنی ویتامین های A و C به حساب می آید و میوه ای با گیاه خزنده است. مصرف این میوه ی پرطرفدار در فصل های گرم سال جلوی کاهش آب میان بافتی بدن شما را می گیرد. از طرفی از قدیم الایام وجود این میوه در سفره شب یلدا به عنوان یکی از ملزومات این شب به حساب می آید. نظرات مختلفی درباره مصرف هندوانه در شب یلدا وجود دارد. اما اغلب بر این نظرند که هندوانه به عنوان یک نماد شب یلدا، نسان دهنده آبادانی و پیش بردن زندگی است.

کشت هندوانه به گرمای طولانی مدت و آب فراوان نیاز دارد. به همین علت باید از تمامی هندوانه های کشت شده در فصول گرم استفاده کنیم. برای این کار می توانید از سردخانه هندوانه استفاده کنید. بیشترین میزان هندوانه در ایران، در استان های گرمسیر نظیر استان های جنوبی و مرکزی کشت می شود. برای مثال در خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان بلوچستان، کرمان و بوشهر مقدار زیادی هندوانه کشت می شود. البته این به این معنی نیست که در استان های شمالی مانند گیلان و مازندران کشت هندوانه غیرممکن است.

به خاطر داشته باشید که حداقل دمای لازم برای سبز شدن و رسیدن این میوه در حدود 15 الی 20 درجه سانتیگراد است. البته این دما برای گونه های مختلف آن متفاوت است.

شرایط نگهداری

هندوانه رسیده و سالم را می توانید تا 10 روز در محیط خانه و تا سه هفته در یخچال نگهداری نمایید. اما اگر قصد ذخیره سازی آن را در انبار و سردخانه دارید، دمای مناسب برای نگهداری آن در سردخانه، بین  10  تا  15  درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی مورد نیاز آن حدود  90  درصد است. البته بهترین دما برای سردخانه هندوانه حدود  12  درجه سانتیگراد است.

برای نگهداری طولانی این میوه با کیفیت مناسب، باید آن را بلافاصله پس از برداشت خنک کنید. یعنی باید بعد از برداشت آن ها در سردخانه به آن شوک دمایی وارد کنید. در این شرایط می توانید به مدت طولانی تری این میوه را ذخیره کنید.

سردخانه هندوانه

جمع بندی

به علت حساسیت بالای هندوانه به سرما، زمانی که دما در سردخانه بین 0 تا 7 درجه سانتیگراد باشد، میوه دچار سرمازدگی می شود. سرمازدگی ممکن است به صورت از بین رفتن طعم و مزه میوه یا ایجاد حفره درون آن ظاهر شود. بنابراین اگر قصد دارید مقدار زیادی هندوانه انبار کنید، بهتر است دما و رطوبت محیط آن را به طور منظم بررسی نمایید. هندوانه میزان تنفس کمی نیز در سردخانه دارد. به همین دلیل نگهداری هندوانه در جعبه ها و بسته بندی مناسب در شرایط ثابت امکان پذیر است.

اگر قصد احداث سردخانه یا خرید تجهیزات سردخانه را دارید، می توانید هم اکنون با ما تماس بگیرید. ما شما را در راه رسیدن به نیازهایتان یاری می کنیم. کافیست با ما در تماس باشید.

 

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *