نحوه چيدمان فروشگاه هاي زنجيره ای

نحوه چيدمان فروشگاه هاي زنجيره ای

یکی از نکات مهم در جذب مشتری و افزایش فروش، نحوه چیدمان فروشگاه هاي زنجيره ای است. به همین دلیل آگاهی از شیوه های اصولی چیدمان و قراردهی محصولات در بهترین موقعیت از نکات بسیار مهم به حساب می آید. با دانستن نکات مربوط به اصول و نحوه  چیدمان فروشگاه هاي زنجيره ای می توانید به بهترین نحو با مشتریان خود ارتباط بگیرید و بازگشت آن ها به فروشگاهتان را تضمین نمایید. با ما همراه باشید تا این اصول را با هم بررسی نماییم.

نکاتی که باید رعایت کنیم

  1. از فضای داخلی به طور بهینه استفاده کنید. به این ترتیب نظم بیشتری بر فروشگاهتان حاکم خواهد بود.
  2. چیدمان سوپرمارکت باید به گونه ای باشد که بین فروشنده و مشتری امکان برقراری ارتباط وجود داشته باشد.
  3. به محل قرارگیری محصولات در تجهیزات فروشگاهی توجه نمایید. بهتر است محصولات شناخته شده با قیمت بالا، در مقابل دید مشتریان قرار گیرند. در حالی که محصولات مربوط به کودکان باید در طبقات پایینی قرار می گیرند تا به راحتی برای آن ها در دسترس باشند.
  4. بهتر است چیدمان به گونه ای باشد که امکان تردد مشتریان از کنار یکدیگر وجود داشته باشد. همچنین بهتر است تجهیزات خود را همواره تمیز نگه دارید.
  5. بهتر است از قفسه هایی استفاده کنید که امکان نصب تگ قیمت داشته باشند تا مشتریان به راحتی بتوانند با مقایسه قیمت ها، آنچه برایشان مناسب است را برگزینند.
  6. با استفاده از تجهیزات کارآمدی مانند میز چک اوت می توانید ورود و خروج تمامی کالاها را کنترل کنید. همچنین می توانید در جریان موجودی انبار خود باشید.
  7. باید امکان مشاهده ی کالا از نزدیک را برای مشتریان فراهم کنید. در این صورت آن ها می توانند با مقایسه ی محصولات، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  8. محصولات چیده شده در قفسه ها باید از بسته بندی سالم و تمیز برخوردار باشند. به این ترتیب می توانید تاثیر مثبتی روی مشتریان خود بگذارید.

 

با دانستن این نکات می توانید تاثیر مثبتی بر ذهن مشتریان فروشگاه خود بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل نمایید. ما شما را در راه رسیدن به نیازهایتان یاری می نماییم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *