محاسبه قیمت ساخت سردخانه

محاسبه قیمت ساخت سردخانه

اگر قصد ساخت و راه اندازی یک سردخانه را دارید، محاسبه قیمت ساخت سردخانه و راه اندازی آن اولین و مهم ترین گام است. برای این کار باید بدانید چه محصولی را برای چه مدتی می خواهید در سردخانه تان نگه دارید. آیا قصد احداث سردخانه زیر صفری را دارید یا بالای صفری؟ آیا می خواهید سردخانه ای با قابلیت ذخیره سازی بیش از 20 تن محصول داشته باشید یا کمتر؟ سردخانه آمونیاکی لازم دارید یا فریونی؟ ابعاد سردخانه مد نظرتان چقدر است؟

با جواب دادن به این سوالات تا حد خوبی میزان بودجه مورد نیاز برای احداث سردخانه‌تان مشخص می شود. همچنین با پاسخ دادن به این سوالات دستگاه های لازم برای سردخانه نیز تعیین می شوند.

ابعاد و نوع سردخانه

هنگامی که نوع و مقدار (تناژ) اقلام ذخیره ای سردخانه ی خود را مشخص نمودید، می توانید آمونیاکی یا فریونی بودن سیستم برودتی سردخانه را مشخص نمایید. سردخانه های فریونی برای مقدار 2000 تن یا کمتر انتخابی مناسب هستند. البته سردخانه های فریونی قابلیت افزودن سالن و گسترش ابعاد ندارند. در حالی که سردخانه های آمونیاکی که برای ذخیره سازی بیش از 2000 تن محصول مناسبند، قابلیت گسترش ابعاد سردخانه دارند.

انتخاب فریونی یا آمونیاکی بودن سیستم سردخانه باید از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل است که از سیستم های آمونیاکی برای سردخانه های کوچک استفاده نمی شود.

عایق و درب

درب سردخانه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که بر میزان مصرف انرژی سردخانه به طور مستقیم تاثیر می گذارد. امروزه استفاده از درب هایی با عایق پلی یورتان یا پلی استایرن رایج است. درب سردخانه را می توان به صورت ریلی یا لولایی ساخت. البته امروزه در سردخانه های بزرگ صنعتی در دنیا، از درب های رولی اتومات نیز استفاده می شود که اتلاف انرژی را به حداقل می رسانند.

هنگام انتخاب عایق و درب مناسب برای سردخانه باید به اقلیم و محل احداث سردخانه توجه نمایید. تمامی طراحی ها بر اساس اقلیم منطقه ی احداث سردخانه تعیین می شود. یکی از عوامل تعیین کننده در محاسبه قیمت ساخت سردخانه همین مرحله است. ابعاد و تناژ سردخانه و همچنین ضخامت عایق مورد نیاز تاثیر بسزایی در هزینه نهایی دارد.

دستگاه های تبرید

هر سیستم تبرید مانند سردخانه، از 5 عضو اصلی کندانسور، اواپراتور، کمپرسور، شیرآلات و کنترل آلات تشکیل می شود. مجموعه برادران حامی دوست انتخاب برند دستگاه ها را برعهده مشتریان عزیز می گذارد. ظرفیت و برند تمامی دستگاه ها، عامل اصلی در محاسبه قیمت سردخانه ها هستند.

تابلو برق

استفاده از تابلو برق نیز به جلوگیری از اتلاف انرژی سردخانه کمک می کند. با استفاده از این تجهیزات می توانید هزینه های مربوط به انرژی را کاهش دهید. مجموعه حامی دوست قادر به طراحی تابلو برق منحصر به فرد برای هر کدام از مشتریان خود است. چرا که ما به این باور رسیده ایم که نیاز هر یک از مشتریان با دیگری متفاوت است.

 

و اما چرا مجموعه برادران حامی دوست؟

پرسنل مجموعه ما با ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما مشتریان عزیز، به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید. بهتر است پیش از تنظیم قرارداد با یک شرکت از حضور نیروهای مجرب در آن مجموعه اطمینان حاصل نمایید.

مجموعه ما با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی، تولید، نصب و راه اندازی سیستم های برودتی آماده همکاری با شما است. با خرید از مجموعه ما می توانید از خدمات پس از فروش بی سابقه ی یک سال گارانتی و 5 سال وارانتی بهره مند شوید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *