کمپرسور 1.5 اسب

چگونه بهترین کمپرسور سردخانه را انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید کمپرسور مهم ترین عضو در هر سیستم برودتی است. اگر کمپرسوری در کار نباشد،‌ مبرد متراکم نمی شود و در واقع سیکل تبریدی وجود نخواهد داشت. بنابراین انتخاب این تجهیز به نحوی مهم ترین کار در مراحل ساخت و راه اندازی سردخانه است. برای انتخاب بهترین کمپرسور سردخانه باید همواره دو نکته ی مهم را در نظر بگیرید.

  1. توان و ظرفیت برودتی کمپرسور چقدر باید باشد؟
  2. چه برند کمپرسوری را برای سردخانه خود انتخاب کنیم؟

در ادامه به بررسی این دو مورد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

انتخاب کمپرسور با ظرفیت مناسب

برای این کار باید از هدف خود از ساخت سردخانه را تعیین کنید. آیا قصد منجمد نمودن مواد غذایی را دارید؟ یا صرفا می خواهید مواد منجمد را نگهداری نمایید؟ اصلا به سردخانه بالای صفری احتیاج دارید یا زیر صفری؟

در کنار یافتن پاسخ سوالات مطرح شده، باید محصولی که می خواهید در سردخانه تان ذخیره کنید را انتخاب کنید. پس از انتخاب محصول باید مقدار محصول ذخیره ای را تعیین کنید. با این کار می توانید ابعاد سردخانه و تعداد سالن ها را تعیین کنید. کمپرسورهای رایج سردخانه با توان های متفاوت بسته به میزان سرمایش مورد نیاز، از توان ۱.۵ اسب بخار در بازار موجودند. همچنین باید اقلیم ساخت و نصب سردخانه را در نظر بگیرید.

بهتر است هنگام انتخاب کمپرسور با مشاورین ساخت و راه اندازی سردخانه در تماس باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مشاورین و افراد مجرب می توانند شما را در راه تحقق نیازهایتان راهنمایی کنند.

انتخاب برند کمپرسور سردخانه

امروزه تولیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی اقدام به تولید تجهیزات برودتی می نمایند. اما به کدام برند می توان اعتماد کرد؟ بهتر است از تجربیات افراد مختلف در این زمینه استفاده کنید. به علاوه همانطور که می دانید تولیدات هر برند یا کمپانی یک ویژگی خاص دارد که آن را از تولیدات سایر کمپانی ها متمایز می سازد. باید ویژگی مد نظر خود را در نظر بگیرید و سپس اقدام به انتخاب تجهیزات نمایید. در ادامه به بررسی بعضی از بهترین کمپانی های تولید کننده کمپرسور می پردازیم.

برندهای بوک و بیتزر آلمان

یکی از شناخته شده ترین و بهترین کمپرسورهای تولید شده برای سردخانه، کمپرسور بوک است که در کشور آلمان تولید می شود. محصولات بوک با نام تجاری GEA نیز شناخته می شوند. این کمپرسورها در صنایع برودتی و تهویه مطبوع کاربرد زیادی دارند. محصولات بوک ظرفیت و بار برودتی بالایی دارند و پیشتر امتحان خود را در این شرایط پس داده اند. این تجهیزات اغلب لرزش و صدای کمی دارند و انتخابی مناسب برای تمامی سردخانه ها خواهند بود.

در سمت دیگر کمپانی بیتزر قرار دارد که اتفاقا این کمپانی هم در کشور آلمان قرار دارد. محصولات بیتزر یکی دیگر از انتخاب های با کیفیت و با طول عمر بالا، برای سردخانه ها و سیستم های تهویه مطبوع است. کمپرسورهای این شرکت، اغلب راندمان بالا و اتلاف انرژی کمی دارند.

شباهت دو کمپانی بوک و بیتزر در آن است که هر دو با تمامی مبردها سازگار خواهند بود. این خود مزیتی بزرگ به حساب می آید.

برندهای فراسکلد و دورین ایتالیا

فراسکلد از سال 1936 کار خود را آغاز کرده است و امروزه در مسیر تولید کمپرسور های برودتی گام برمی‌دارد. از پرطرفدارترین تولیدات این مجموعه می توانیم به کمپرسورهای اسکرو و سمی هرمتیک آن اشاره کنیم. فراسکلد همواره با استفاده از تکنولوژی های به روز دنیا یکی از تولیدکننده های کمپرسورهایی با راندمان بالا، ارتعاش و صدای کم است.

در سمت دیگر کمپرسور دورین را خواهیم داشت که دارای کیفیت بالا و ساختار سیلندر پیستونی است. در ساخت این کمپرسورها تکنولوژی بالایی به کار رفته است. محصولات دورین نیز با اغلب مبردها سازگاری دارد.

دانفوس

یکی از نام های شناخته شده در ایران، دانفوس است. حتی اگر در صنایع برودتی نیز مشغول نباشید، قطعا نام این برند را به خاطر شیرآلات و کنترل‌آلاتش شنیده اید. محصولات دانفوس از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. شما می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز یک واحد برودتی مانند سردخانه را از این برند تهیه نمایید. دانفوس برای تمامی ظرفیت ها و بارهای برودتی، تجهیزاتی کارآمد و با کیفیت تولید می کند.

کمپرسور سردخانه

جمع بندی

برای استعلام قیمت تمامی محصولات از تمامی برندها می توانید با ما در تماس باشید. اگر هم در این مطلب به برندی اشاره نکردیم باز هم می توانید محصولات آن برند را از ما بخواهید. مجموعه ی ما کالایی را نمی فروشد، مگر با ضمانت اصالت آن محصول. پس بهتر است برای دریافت مشاوره و خرید این تجهیزات با ما تماس بگیرید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *