نگهداری موز در سردخانه

نگهداری موز در سردخانه

موز میوه ای گرمسیری است که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، کربوهیدرات، پتاسیم و ویتامین C است. این میوه در کشورمان ایران نیز کشت می شود. در استان های جنوبی ایران مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر می توانید این میوه را بیابید. از این جهت دانستن شرایط نگهداری موز در سردخانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

موز مانند سایر میوه های گرمسیری در سردخانه بالای صفر نگهداری می شود. برای نگهداری طولانی مدت آن با کیفیت مطلوب می توانید هنگامی که موزها سبز هستند، آن ها را بچینید. شرایط مطلوب در سردخانه برای نگهداری این میوه، دمای  12  تا  15  درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی  85  تا  90  درصد است. در شرایط ایده آل می توان موز را به مدت  تا  7  هفته در سردخانه نگهداری نمود.

بهتر است برای نگهداری بهتر این میوه، هوای سردخانه یک تا دو بار در روز به میزان  30  تا  40  درصد تعویض شود تا از طریق تعویض و چرخش هوا گازهایی که به بافت میوه آسیب می زنند (مانند اتیلن که با رسیدن موز تولید می شود) از محیط سردخانه خارج شوند.

 

برای نگهداری این میوه در سردخانه باید بلافاصله پس از چیدن آن را سرد نمایید. به این ترتیب میوه با دمای مطلوب برای نگهداری، وارد سردخانه می شود و در آن جا فقط ذخیره سازی می شود.

بایدها و نبایدهای نگهداری این میوه در سردخانه ها

  1. برای نگهداری طولانی تر این میوه در سردخانه بهتر است آن ها را جدا از سایر میوه ها نگهداری کنید.
  2. بهتر است موزها را به دور از نور مستقیم قرار دهید.
  3. دما و رطوبت مشخص شده را برای نگهداری موز فراهم کنید تا برای مدت زمان بیشتری بتوانید آن ها را در سردخانه و انبار نگهداری نمایید.
  4. هرگز موز را در بسته بندی پلاستیکی ذخیره نکنید. چرا که در محیط گرم و مرطوب، داخل کیسه بخار می کند و به موزها آسیب وارد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما با ارائه مشاوره  رایگان  شما را در راه رسیدن به اهدافتان یاری می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *