سردخانه فریونی و آمونیاکی

هزینه ساخت سردخانه فریونی و آمونیاکی

مراحل ساخت یک سردخانه از اصول مشخصی بهره می برد. برای طراحی و تجهیز تمامی سردخانه ها باید به فاکتورهای مشخصی توجه کنیم. این مشخصات عبارتند از ابعاد سردخانه و فضای در دسترس، تناژ و نوع مواد غذایی ذخیره شده در آن، دستگاه های مورد نیاز و در نهایت بودجه و قیمت سردخانه توجه کنیم. ذخیره سازی و حمل و نقل مواد غذایی چالشی بزرگ برای تولیدکنندگان آن و سردخانه داران به حساب می آید. از این جهت طراحی و احداث انواع سردخانه حائز اهمیت زیادی است.

برای برآورد قیمت دقیق ساخت یک سردخانه باید طرح مناسبی برای احداث آن داشته باشیم و اهداف و انتظارات خود را از ساخت آن مشخص کنیم. در واقع باید برای هدف مشخصی سردخانه بسازیم. بهتر است در این مسیر از شرکت های مجربی که پروژه های زیادی انجام داده اند، کمک بگیرید. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که تعیین کننده ی هزینه ساخت یک سردخانه است.

ابعاد سردخانه و نوع آن

در ابتدا باید مواد غذایی که می خواهید در سردخانه‌تان ذخیره کنید و همچنین مقدار آن را مشخص نمایید. بر این اساس می توانید نوع سردخانه را بر اساس مبرد (آمونیاکی یا فریونی) تعیین کنید. بر این اساس اغلب سردخانه ها با ظرفیت کمتر از 2000 تن فریونی و بیش از 2000 تن آمونیاکی هستند. چرا که راه اندازی سردخانه آمونیاکی برای تناژ زیر 2000 تن توجیه اقتصادی ندارد.

انتخاب نوع سردخانه بر اساس دمای کارکرد نیز با توجه به محصول و مدت زمان نگهداری آن تعیین می شود. بر این اساس سردخانه ها در سه نوع زیر صفری، بالای صفری و دو مداره طراحی و احداث می شوند.

عایق بندی، کف سازی و درب

هنگام ساخت سوله ی سردخانه باید با توجه به مکان احداث آن، نوع و ضخامت عایق ها را تعیین کنید. بهتر است کف سازی سردخانه با بتن و مصالح مرغوب انجام شود و هیچ درزی در کف آن نباشد. هزینه ناشی از عایق بندی کف، سقف و دیواره ی سردخانه با توجه به نوع عایق و کیفیت آن تعیین می شود. می توانید از ساندویچ پانل سردخانه ای به عنوان عایق دیوار و سقف سردخانه استفاده کنید. ضخامت و دانسیته ی مناسب پانل پیش از نصب تعیین می شود.

درب سردخانه نیز باید به خوبی عایق بندی شود. بعد از راه اندازی سردخانه، این قسمت تنها راه ارتباطی داخل و خارج سردخانه است. بنابراین باید با انتخاب بهترین درب، مانع اتلاف انرژی سردخانه خود شوید. درب سردخانه ها می تواند از نوع ریلی یا لولایی باشد. امروزه استفاده از درب های عایق بندی شده با پلی یورتان رواج دارد.

انتخاب دستگاه های برودتی مختلف

هر سیستم برودتی از چند عضو اصلی تشکیل شده است. کندانسور، اواپراتور، کمپرسور، شیرآلات و کنترل آلات تشکیل شده است. وجود تابلو برق نیز یکی دیگر از عوامل ضروری در احداث سردخانه است. استفاده از تابلو برق علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی، هزینه های مربوط به انرژی و سردخانه را نیز کاهش می دهد.

انتخاب تمامی دستگاه های سیکل برودتی با توجه به میزان ظرفیت و بار برودتی سالن ها انجام می شود. بر اساس دمای کارکرد و میزان برودت مورد نیاز، می توانید ظرفیت دستگاه های مورد نیاز خود را تعیین کنید. در مجموعه ی ما انتخاب برند دستگاه ها برعهده ی شما مشتریان عزیز است. از این طریق می توانید سردخانه خود را به بهترین نحو شخصی سازی نمایید. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سردخانه ها همین انتخاب دستگاه ها است.

سردخانه فریونی و آمونیاکی

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت های به روز می توانید با مجموعه برادارن حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *