شوک فریزر

شوک فریزر چیست؟ چه کاربردی دارد؟

شوک فریزر تجهیزی است که با استفاده آن می توانید مواد غذایی را با سرعت زیادی منجمد کنید. این تجهیزات در تهیه و نگهداری از غذاهای آماده منجمد، ماهی ها و آبزیان، سبزیجات و بستنی کاربرد دارند. در بسیاری از آشپزخانه های صنعتی برای نگهداری مواد اولیه از همین دستگاه استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توانید ماندگاری مواد غذایی خود را افزایش دهید.

اما چرا باید از شوک فریزر استفاده کنیم؟ زمانی که مواد غذایی را منجمد می کنید، آب درون بافت آن‌ها دچار کریستالیزاسیون شده و به یخ تبدیل می‌شود. هرچه مدت زمان انجماد بیشتر طول بکشد، ابعاد کریستال های یخ در ماده بزرگتر می شود. از طرفی هرچه ابعاد این کریستال ها بزرگتر شود، کیفیت، طعم و عطر غذا از حالت ایده آل فاصله می گیرد. اما با انجماد سریع، فرصت ایجاد کریستال های یخ بزرگ در ماده را می گیرید. از این رو کریستال های کوچکی در بافت مواد غذایی ایجاد می شود. درنتیجه علاوه بر حفظ کیفیت مواد غذایی، از رشد میکروارگانیسم ها در آن جلوگیری می‌شود. به این ترتیب ماندگاری غذا به میزان خوبی افزایش می یابد.

بازه ی دمایی عملکرد این تجهیزات برای انجماد از 18- تا 120- درجه سانتیگراد است. البته دمای موثر انجماد در این تجهیزات به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند نوع محصول، اندازه و وزن آن، ضخامت محصول و ساختار آن در فرآیند انجماد موثر هستند. بهتر است مواد غذایی را به صورت برش خورده با ابعاد کوچک در این دستگاه قرار دهید. در یک فریزر عادی 6 ساعت زمان لازم است تا محصول منجمد شود. اما با استفاده از این دستگاه همین کار در مدت 30 دقیقه انجام می شود. در واقع مزیت اصلی این تجهیزات همین است.

معیار خرید و قیمت دستگاه شوک فریزر

این دستگاه ها اغلب از جنس استنلس استیل ساخته می شوند تا قابلیت شست و شو و ضد عفونی کردن داشته باشند. شوک فریزر برای تامین سریع برودت لازم، نیاز به کمپرسورهای قوی دارد. با توجه به درخواست مشتری می توانید از برق تک فاز یا سه فاز استفاده نمایید. این تجهیزات دارای سینی هایی است که محل قرارگیری مواد غذایی برای انجماد هستند. برای خریداری بهترین دستگاه باید به خدمات پس از فروش ارائه شده توسط مجموعه تولید کننده توجه نمایید.

شوک فریزر

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما با ارائه مشاوره پیش از خرید شما را در راه رسیدن به محصول مورد نظرتان راهنمایی می کنیم.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *