نحوه چیدمان محصولات فروشگاه

مزایای انجماد مواد غذایی

ذخیره سازی به روش انجماد و سرد کردن :

ذخیره سازی به روش انجماد و سرد کردن یکی از روش­های معمول برای جلوگیری از فساد مواد غذایی در فاصله بین تولید و مصرف است . رطوبت نسبی موردنیاز برای نگه داری بیشتر مواد فاسدشدنی باید در حد 80-90٪ باشد ، زیرا در زیر (یا) بالاتر از آن اثر مخربی بر کیفیت محصول می­گذارد.

اکثر میوه ها و سبزیجات اگر در دمای طبیعی برداشت نگهداری شوند ، طول عمر بسیار محدودی خواهند داشت. خنک سازی مناسب پس از برداشت می تواند:

  • فعالیتو تخریب  آنزیم های فاسد کننده مواد غذایی را کاهش دهد .
  • رشدمیکروارگانیسم های ایجاد کننده فساد  را کند یا مهار کند .
  • تولید اتیلن(عامل رسیدن میوه) را کاهش دهد

با داشتن وسایل خنک کننده ، بازاریابی سریع محصولات پس از برداشت ضروری نیست. این می تواند یک مزیت برای کسانی باشد که رستوران و فروشگاه های مواد غذایی دارند و یا تولیدکنندگانی که می خواهند مقدار زیادی محصول را برای حمل و نقل جمع آوری کنند.

ذخیره سازی به روش انجماد و سرد کردن ، می توان با توجه به ماهیت محصول مورد نگهداری ، با افزودن موادی مانند دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و … همراه کرد. سردخانه سبزیجات را میتوان برای مدت زمان نگهداری بیش از یک سال ،  در دمای 0 تا -10 درجه سانتیگراد و با رطوبت نسبی95 ٪  تنظیم کرد.

 

مزیت های انجماد مواد غذایی

 

طراحی سردخانه­ های صنعتی در سال­های اخیر به طرز محسوسی پیشرفت کرده و منجر به حفظ بهتر کیفیت ارگانولپتیک ، کاهش فساد و ماندگاری بیشتر شده است. این پیشرفت ها در نتیجه اقدام مشترک فیزیولوژیست ها برای تعیین نیازهای میوه و سبزیجات و نیز توسط متخصصان طراحی دستگاه های سرماساز حاصل شده است. هنگام ذخیره چند محصول در یک اتاق سردخانه صنعتی ، باید فقط موادی که با هم سازگاری دارند را در یک محفظه قرار داد.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *