چیلر تزریق پلاستیک

چیلر تزریق پلاستیک، یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین موارد استفاده از چیلر برای تولید سرمایش و برودت در صنعت می‌باشد و نقش مهمی در زندگی رزومره ما دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این دستگاه به طور کامل آشنا شوید.

معرفی چیلر تزریق پلاستیک

چیلر تزریق پلاستیک به منظور یک سیستم خنک کننده و پشتیبان کاربرد دارد. از آنجایی که در خط تولید محصولات پلاستیکی و تزریق پلاستیک، مسئله خنک سازی آب و استفاده از آب سرد برای خنک کردن قالب ها موضوع بسیار مهمی است ، چیلرهای مناسب برای تزریق پلاستیک با توان خنک کنندگی بالا به همین منظور تولید شده اند.

اگر در هنگام تزریق پلاستیک و خنک سازی قالب، مراحل خنک کردن و کاهش دما به درستی انجام نشود، ایجاد لکه، فرورفتگی یا برآمدگی در قالب باعث تغییر شکل آن می شود که در نهایت، یک محصول بی کیفیت تولید شود.

معرفی چیلر تزریق پلاستیک

کاربرد چیلر برای دستگاه تزریق پلاستیک

انواع چیلرها برای طیف گسترده‌ای از صنایع تزریق پلاستیک و تولید انبوه محصولات استفاده می شود. فرایند خنک کنندگی دستگاه های تزریق پلاستیک ۹۰ درصد زمان چرخه تولید را به خود اختصاص می دهد و بدین معناست که استفاده از چیلرهای مناسب و با توان بالا در یک چرخه خنک‌کنندگی می تواند کارایی محصول و راندمان کل فرایند را بهبود بخشد.

عملکرد چیلر تزریق پلاستیک

این تجهیز شرایطی محیا می کند که در مراحل قالب گیری و در نزدیک به نقطه پایانی تولید قالب، خنک ‌سازی ادامه پیدا می‌کند. محصولات با کیفیت با استفاده از این چیلرها تولید می شوند. این مسئله برای رضایت مشتریان اهمیت زیادی دارد. چیلرهایی که برای سیستم های تزریق پلاستیک استفاده می شوند از کنترل کننده های دما و مبدل های حرارتی برای انتقال حرارت استفاده می کنند.

اجزا چیلر تزریق پلاستیک

اجزا چیلر تزریق پلاستیک

مزایای استفاده از چیلر تزریق پلاستیک

  1. کاهش ضایعات
  2. کارایی بالای سیستم
  3. تنظیم دمای صحیح فرایند
  4. انتقال بهتر گرما
  5. کاهش زمان خاموش بودن سیستم
  6. کاهش خرابی قطعات
  7. دمای کمتر آب

دلیل استفاده از چیلر تزریق پلاستیک

1.محافظت از تجهیزات

استفاده از چیلر برای خنک کاری که باعث افزایش طول عمر دستگاه ها می گردد.

2.افزایش تولید و بهره‌وری

حفظ دمای خنک‌کننده ثابت و مناسب باعث تولید انبوه قطعات مناسب و با کیفیت در صنعت می شود.

3.نیاز به آب سرد

یک چیلر می‌تواند آب سردتری از سایر گزینه‌های خنک‌کننده دیگر ایجاد کند. از این جهت استفاده از آن انتخابی هوشمندانه است.

ویژگی چیلر تزریق پلاستیک

ساختار دستگاه چیلر تقریبا برای تمام کاربردها یکسان می باشد. تنها یک وظیفه بر عهده دارد و آن هم سرد کردن آب می باشد. به دلیل اینکه چیلر یا مینی چیلر دستگاه تزریق پلاستیک ساعات زیادی از شبانه روز و همچنین کل شبانه روز را باید در طراحی و ساخت آن ویژگی هایی مد نظر قرار داده شود تا ضمن جلوگیری از آسیب دیدن آن، دستگاه بتواند با ضریب اطمینان بالا به کار خود ادامه دهد.

جمع بندی

در این مقاله چیلر تزریق پلاستیک را مورد بررسی قرار دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت ها می توانید با مجموعه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *