چیلر اسکرال

معرفی چیلر اسکرال

چیلر اسکرال یک نوع چیلر تراکمی است که برای سردسازی محیط های اداری، خانگی و سردخانه های کوچک کاربرد دارد. به دلیل نوع کمپرسور استفاده شده این مدل چیلر نام گذاری شده است. کمپرسور های اسکرال دارای کارآیی مناسبی در ظرفیت پایین است. همچنین کمپرسورهای اسکرال در مقایسه با کمپرسور های رفت و برگشتی سروصدای کمتری را دارد در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل چیلر اسکرال را مورد بررسی قرار دهیم.

چیلر اسکرال هم به مانند چیلر تراکمی دارای اجزای : دستگاه کمپرسور ، کندانسور، اواپراتور و سیال مبرد است. این مدل چیلرها نیز بر پایۀ سیکل تبرید تراکمی فعالیت می کنند.

از این طریق به خنک سازی محیط خود اقدام می کنند. وظیفۀ سرماسازی در سیستم های تراکمی بر عهدۀ سیال مبرد است. حرکت سیال مبرد از کمپرسور شروع می گردد. سیال گازی پس از ورود به کمپرسور اسکرال، فشرده می شود، دما و فشار آن بالا می رود. حال سیال به داخل خطوط لوله فرستاده شود تا به کندانسور برسد. سیال مبرد پس از عبور از کندانسور و عمل تقطیر، به سمت شیر انبساط می رود.

از طریق رسیدن سیال به شیر انبساط با افت فشار، دمای تبخیر آن نیز کاهش پیدا می کند. در بخش اواپراتور جریان پیدا می کند و سیال وارد اواپراتور می گردد.

معرفی چیلر اسکرال

انواع چیلر اسکرال

این مدل چیلر بر اساس نوع کندانسوری که در آن به کار رفته است دسته بندی می شود که به دو دسته چیلرهای  آب خنک و چیلرهای هوا خنک دسته بندی می شود. در چیلر آب خنک از آب استفاده شده و به کمک آب عمل خنک سازی محیط انجام می شود. در مدل چیلر هوا از طریق جریان هوای آزاد این عمل خنک سازی انجام می شود. یکی از مهم ترین تفاوت های چیلر هوا خنک و آب خنک در قطعات مورد استفاده می باشد در یک مدل از فن و در دیگری از خط لوله استفاده شده است.

مزیت های استفاده از چیلر اسکرال

  • بالا بودن بهره وری انرژی
  • سازگار با محیط زیست
  • نصب و نگهداری بسیار آسان
  • می توان آنها را در تنظیمات مختلف انرژی، مکانیکی و صوتی تنظیم کرد.
  • قابلیت کارکرد چیلر اسکرال در محیط حساس
  • قابلیت اطمینان بالا

مزیت های استفاده از چیلر اسکرال

معرفی کمپرسور چیلر 

کمپرسورهای اسکرال کمپرسور های امروزی هستند و جایگزین مناسبی برای کمپرسور های پیستونی می باشند. در کمپرسورهای اسکرال از حرکت یک رزوه مارپیچ در داخل یک مارپیچ ثابت برای فشرده سازی سیال مبرد استفاده می کند.  این روش باعث شده است تا تعداد قطعات متحرک کمپرسور کمتر شود و از سر و صدای آن گرفته شود.

از دیگر مزیت هایی که کمپرسور اسکرال دارند، امکان بهره بردن از این کمپرسورها در کنار یکدیگر می باشد. در این مدل چیلر ها برای تقویت دستگاه می توان از دو تا چهار کمپرسور را در کنار هم نصب استفاده کرد. همچنین کمپرسورهای اسکرال در ظرفیت های پایین و کم عملکرد بهتری دارند.

جمع بندی

چیلر اسکرال بر پایۀ سیکل تبرید تراکمی کار می کند و وظیفه سردسازی محیط را برعهده دارد. کمپرسورهای اسکرال برای طراحی چیلرهای کوچک کاربرد دارد. دلیل انتخاب این کمپرسورها به توان آن ها و عملکردشان به خصوص در حالت های کم بار است. در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل این نوع چیلر ها را مورد بررسی قرار دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش مجموعه حامی دوست در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *