قیمت اویل سپراتور

نقش و قیمت اویل سپراتور

اویل سپراتور یا جدا کننده روغن قطعه ای است که در خروجی کمپرسور و در نزدیکی آن نصب می‌شود. این سیستم برای جدا کردن روغن از مخلوط روغن و مبرد موجود در کمپرسور است. البته هیچ جداکننده ای قابلیت تفکیک کامل روغن از مبرد را ندارد. وظیفه ی این تجهیز این است که مخلوط مبرد و روغن را که از کمپرسور با فشار و سرعت بالا به آن وارد می‌شود، تبدیل به مبرد و روغن با جریان آرام کند. از این طریق می توانید روغن از مبرد جدا نمایید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده ی هر جدا کننده روغن عبارتند از پوسته خارجی، صافی، اتصالات ورودی و خروجی، یک لوله اتصال برای خروج روغن به کمپرسور و یک شیر سوزنی در انتهای اویل سپراتور. در ادامه به بررسی نکاتی درباره جدا کننده روغن می پردازیم. با ما همراه باشید.

نکاتی درباره نصب اویل سپراتور در سیستم

تشخیص ضرورت نصب جداکننده روغن بر عهده یک طراح سیستم تبرید است. این تجهیز باید در جایی نصب شود که در زمان خاموشی سیستم از جریان هوا فاصله داشته باشد. در این شرایط جداکننده روغن نقش کندانسور را خواهد داشت. یعنی چه؟ یعنی مبرد گازی را تبدیل به مبرد مایع می‌کند و هنگام راه اندازی مجدد کمپرسور از مبرد مایع به جای روغن استفاده می کند و روغن کاری کمپرسور را مختل می نماید.

نصب یک شیر یک طرفه می‌تواند آسیب کندانسور را در شرایط مذکور کاهش دهد. همچنین برای جلوگیری از بازگشت مبرد از سوی جداکننده به کندانسور بهتر است مبرد از طریق یک لوله که بالاتر از سطح کندانسور قرار دارد به آن وارد شود. امروزه برای افزایش دقت عمل این جداکننده ها بهتر است از سنسورهای حرارتی در کنار آن ها استفاده نمایید.

البته لازم به ذکر است که یکی از معایب این جداکننده ها آن است که در اغلب موارد قابل تعمیر نیستند. یعنی اگر اجزای داخلی آن دچار هر گونه آسیبی شود، باید به طور کامل آن را تعویض کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تجهیزات مختلف سردخانه می توانید با مجموعه برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید. ما از ارائه مشاوره تا خدمات پس از فروش در کنار شما عزیزان خواهیم بود.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *