مراحل ساخت سردخانه

ساخت سردخانه و راه اندازی آن

امروزه از سیکل تبرید به وفور برای تهیه و نگهداری مواد غذایی، انواع میوه ها و سبزیجات، مواد ضروری مانند داروها و… استفاده می شود. سردخانه های مختلف به این منظور طراحی و احداث می شوند. برای ساخت سردخانه مواد غذایی و ضروری، باید در ابتدای امر نوع سردخانه، میزان مصرف انرژی آن و بار سرمایشی و ظرفیت مورد نیاز سردخانه ها محاسبه شود. از این طریق می توان دستگاه های مورد استفاده در سردخانه را به خوبی انتخاب کرد. محاسبه ی بار برودتی سردخانه از طریق شناسایی راه های انتقال حرارت از محیط بیرون به سردخانه و بلعکس امکان پذیر است.

معمولا حرارت از 4 طریق وارد محیط سردخانه می شود؛

  • از طریق دیوارها و دیگر سطوح
  • از طریق هوای ورودی و باز و بسته شدن درب سردخانه
  • از طریق حرارت ناشی از محصولات ورودی به سردخانه
  • از طرق متفرقه مانند چراغ ها، موتورها، لیفتراک ها، بدن و تنفس کارگران.

انتخاب دستگاه ها

هنگام انتخاب دستگاه های سردخانه باید به حفظ ایمنی و سلامت کارگران اهمیت داده شود. همچنین یکی از نکات مهم در احداث سردخانه ها انتخاب دستگاه های سرد کننده و طراحی و ساخت آن ها است. اواپراتور دستگاهی است که برای جذب حرارت محیط و رساندن هوای سردخانه به دمای مطلوب برای نگهداری اقلام لازم کاربرد دارد. برای انتخاب اواپراتور با ظرفیت مناسب باید به بالای صفر یا زیر صفر بودن آن، نوع مبرد مصرفی (آمونیاک یا فریون) و حجم داخلی سردخانه توجه نمود. ظرفیت اواپراتورها، از کاتالوگ های دستگاه به دست می آید.

ساخت سردخانه با ضمانت و گارانتی

انتخاب کندانسور یا کندانسینگ یونیت به عنوان عامل دفع حرارت جذب شده در سیستم های تبرید یکی دیگر از نکات مهم احداث سردخانه است. کندانسورها بر اساس سیالی که جهت خنک کاری استفاده می کنند در دو نوع کندانسور هوایی یا آبی موجود هستند. معمولا برای سردخانه ها از کندانسور همراه با کمپرسور معادلش یکجا با نام کندانسینگ یونیت یا همان واحد تقطیر استفاده می شود.

انتخاب عایق

انتخاب عایق مناسب به لحاظ نوع و ضخامت در ساخت سردخانه ها بر اساس محل احداث آن ها و درجه حرارت داخلی سردخانه و همچنین اقلیم محل احداث آن صورت می گیرد. به طور کلی 3 نوع عایق در تاسیسات مکانیکی سردخانه قابل استفاده هستند که عبارتند از عایق های هدایتی، تشعشعی و رطوبتی. انتخاب تمامی این دستگاه ها و عایق ها بر عهده ی افراد خبره و مجرب در زمینه طراحی و ساخت سردخانه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان پیرامون سردخانه ها می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *