روشنایی یک عنصر حیاتی

روشنایی یک عنصر حیاتی در تمام فروشگاه های خرده فروشی و سایرمشاغل است

روشنایی این امکان را فراهم می کند تا خریداران بتوانند به راحتی علائم و نمایشگرهای بصری و سایر موارد را ببینند.

اینکه نورپردازی بر خلق و خوی مشتریان و فضای کلی فروشگاه تأثیر می گذارد، یک واقعیت شناخته شده است.
روشنایی ،با ایجاد انرژی و تلقین احساس صداقت همراه است ، که اغلب تأثیر مثبتی در میزان فروش یک فروشگاه دارد.

روشنایی یک عنصر حیاتی

روشنایی باعث ایجاد سطح بالاتری از تعامل میان مشتریان می شود و “سرعت خرید محصولات” توسط مشتریان را تسریع می کند.

این لزوماً به این معنا نیست که همیشه باید از نور در هرقسمت از فروشگاه خود استفاده کنید. اگر مشتریان خیلی سریع خرید کنند ، ممکن است برخی از محصولات فروشگاه را نادیده بگیرند.

بنابراین ، کالاهای کمتری خریداری کنند در حالی که اگر با سرعت کمتری خرید می کردند ، فروش بیشتری اتفاق می افتاد. به همین دلیل برای صاحبان فروشگاه ها مهم است که در سراسر فروشگاه از نور به صورت متعادل استفاده کنند تا موجب خستگی چشم مشتریان نشود.

حتی نور کم نیز در دنیای خرده فروشی تاثیراتی برجای می گذارد. هنگامی که نور کم است ،سرعت خرید مشتریان،کاهش می یابد. علاوه بر این ، نور کم ،احساس آرامش را القا می کند.

البته می توان از نورپردازی برای جلب توجه مشتری به محصول یا منطقه خاصی از فروشگاه نیز استفاده کرد. به عنوان مثال اگر اخیراً کالای جدیدی را به مجموعه فروشگاه خود اضافه کرده اید ، ممکن است بخواهید توجه خریداران را به آن جلب کنید ، که تأثیر مثبتی در میزان فروش می گذارد.
بنابراین ، باید از نور زیاد در سراسر فروشگاه خود استفاده کنید یا نور کم ؟
این موضوع به مجموعه محصولات فروشگاه، بازار هدف ، زمان روز و سایر عوامل بستگی دارد. اگر به برخی از فروشگاه های خرده فروشی برجسته نگاهی بیندازید ، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها از هردو تکنیک استفاده می کنند.

روشنایی یک عنصر حیاتی

ممکن است در طول روز نیاز مناطق مختلف فروشگاه به نورپردازی تغییر کند. سرمایه گذاری در نورپردازی مناسب فروشگاه می تواند باافزایش فروش،سبب بازگشت سرمایه شما شود. بیایید تأثیر نور را عمیق تر بررسی کنیم.

چگونه می توانیم از نورپردازی بهینه استفاده کنیم؟

تحقیقات نشان می دهد که روش های مختلفی برای استفاده از روشنایی برای بهبود فروش وجود دارد. به عنوان مثال:
از تاثیر دمای رنگ ها استفاده کنید:
نورپردازی می تواند سرد یاگرم باشد . نورهای آبی بیشتر از نورهای زرد حس آرامش را القا می کند. نورپردازی بر اساس رنگ آبی برای طولانی مدت،مناسب تر است.

با این حال ، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رنگ های گرمتر احساس صمیمیت و هیجان را ایجاد می کنند. تغییر درجه حرارت رنگ می تواند تأثیر بسزایی درتجربه مشتری از فضای فروشگاه داشته باشد.
نورپردازی اصولی مشتری را درمسیر درست خرید قرار می دهد:
با ترکیبی از نورهای ملایم و تند می توانید مشتری را به مهمترین واحدهای خرده فروشی فروشگاه راهنمایی کنید . نه تنها سطح روشنایی ، بلکه سایه ها و نقاط کم نورتری که انتخاب می کنید نیز مهم است.

معمولا مشتری به مناطق گرمتر فروشگاه جذب خواهد شد . با به کارگیری این تکنیک ، می توانید مشتریان را به قسمت های هدف در فروشگاه هدایت کنید تا بیشترین درآمد برای شما ایجاد شود.

همچنین نور می تواند به عنوان یک روش سریع برای برقراری ارتباط اساسی بامحصول و برند موردنظر، مورد توجه قرارگیرد و می توانیم با استفاده درست و اصولی ارتباط اثربخشی با مشتریان برقرار کنیم.
نورپردازی متحرک و پویا(چشمک زن) در قفسه های پایین می تواند باعث جلب توجه مشتری به قفسه های زیرین فروشگاه شود و در طولانی مدت، درصد شانس فروش رابالاتر می بر د. این روش می تواند جلوه نورپردازی جذابی را برای جلب توجه مشتری ایجاد کند.
از درب شیشه ای بزرگ استفاده کنید: در طول روز استفاده از روشنایی خورشید از طریق به کارگیری پنجره و شیشه می تواند تأثیر مهمی در جذابیت فروشگاه داشته باشد. استفاده از این روشنایی می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *