تهویه مطبوع

تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع به فرآیندی گفته می شود که در طی آن، آب و هوا با شرایط مطلوب و دمای آسایش انسان ایجاد می شود. دمای آسایش به دمایی گفته می شود که در آن نه احساس سردی و نه گرمی داشته باشید. البته این دما در فصول مختلف و با توجه به اقلیم های مختلف متفاوت است.

در طی فرآیند تهیوه هوا، هوای تازه از محیط خارج مکش می شود و پس از اعمال تغییراتی بر آن به محیط داخلی داده می شود. پس از این تغییرات بر آب و هوا، به کمک سیستم تهویه مطبوع، دما و رطوبت هوا به مقدار ایده آل می رسد. حالا هوایی که به شرایط ایده آل و پایدار رسیده است، از طریق فن ها در محیط داخل توزیع می شود. بهترین سیستم های تهویه ای، آن سیستم هایی هستند که علاوه بر تنظیم دما قادر به تنظیم رطوبت محیط نیز باشند.

این دستگاه ها در تمامی ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی قابل نصب هستند. در تمامی اماکن مسکونی، بیمارستان ها، اداره جات، مراکز خرید، فروشگاه و هایپرها، سوله ها، انبارها، سالن های پرورش قارچ و گلخانه ها، تالار اجتماعات، هتل ها و… می توانید از این تجهیزات بهره ببرید. در ادامه به معرفی انواع سیستم های تهویه ای خواهیم پرداخت.

انواع سیستم های تهویه هوا

سیستم های تهویه مطبوع انواع گوناگونی دارد که برای شرایط و مکان های مختلف طراحی و تولید می شود. می توانید در کارخانه یا یک محیط صنعتی از وجود آن ها بهره ببرید. یا می توانید دمای منزل خود را به کمک این دستگاه ها به بهترین حالت برسانید. در هر حالت بر اساس نیازتان می توانید از آن ها بهره ببرید. شما می توانید نیازتان را به ما بگویید تا ما دستگاه مورد نیازتان را به شما معرفی کنیم. انواع سیستم های تهویه هوا عبارتند از؛

  1. چیلر تراکمی (هوا خنک و  آب خنک)
  2. مینی چیلر
  3. چیلر جذبی
  4. هواساز
  5. داکت اسپلیت
  6. برج خنک کننده
  7. اگزاست فن
  8. زنت
تهویه مطبوعانتخاب و خرید بهترین تجهیزات تهویه مطبوع

هنگام خرید این تجهیزات، عوامل مختلفی تعیین کننده ی نیاز شما هستند. برای مثال کاربرد و محل نصب دستگاه، اقلیم محل نصب، منابع مصرفی مانند آب و گاز و در نهایت بودجه مورد شما بر انتخاب دستگاه مورد نظرتان تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است از مشاوران ما در این زمینه کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که مجموعه برادران حامی دوست از مشاوره پیش از خرید تا نصب و راه اندازی دستگاه ها در کنار شما مشتریان عزیز است. کافیست با ما در تماس باشید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *