نکات مهم یخچال رستوران

یخچال رستوران چیست

یخچال رستوران چیست

یخچال­­ ها، بخشی مهم و جدایی ناپذیر از تجهیزات مورد نیاز یک رستوران هستند. آنها وسایلی هستند که مانع از فساد موادغذایی می شوند و در شکل و اندازه و پیکربندی بسیار متنوعی ساخته می ­شوند علت تنوع آنها در نوع سرمایش و نگهداری مواد غذایی می­باشد، اجزای تشکیل دهنده همه آنها به یک شکل است ، در این مقاله به برخی از یخچال های مخصوص رستوران اشاره کرده ایم.

 

یخچال رستوران چیست

 

یخچال های ویترینی

این دستگاه­های برودتی به گونه ای طراحی شده اند که غذاها یا نوشیدنی ها را از طریق درب جلو شیشه ای به نمایش بگذارند.آنها تجهیزات عالی برای مکان­هایی هستند که مواد غذایی را برای سرویس دهی به نمایش می­ گذارند ، مانند برخی از رستوران ها ،  قنادی ها و نانوایی­ ها.

یخچال­های ایستاده

یخچال­ های ایستاده یک گزینه فوق العاده برای رستوران هایی هستند که فضای زیادی در اختیار ندارند. بعضی از آنها  به اندازه یک کمد کوچک هستند ، در حالی که برخی دیگر به اندازه یک اتاق بزرگ هستند.

معمولاً برای نگهداری غذاهای دریایی ، گوشت و مرغ استفاده می شود ، آنها یک انتخاب عالی برای آشپزخانه های تجاری کوچک هستند و برای نصب مستقیم در قسمت پخت و پز و نزدیک ایستگاه های کباب پز طراحی شده اند و دستگاه مناسبی برای صرفه جویی در فضای محیط کار هستند.

چگونه سالاد را در یخچال به مدت یک هفته تازه نگه داریم ؟! :

اینکه هر روز سالاد درست کنیم وقت گیر به نظر می آید. سبزیجات مهم ترین ترکیبات سالادها هستند که فیبرهای موجود در آنها به عملکرد مطلوب سیستم گوارشی کمک می کند. اسیدفولیک و ویتامین های موجود در برگ های سبز نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق، پیشگیری از افسردگی و مقابله با اختلالات حافظه دارد.

هرچقدر سبزیجات کمتر خیس باشند، بیشتر تازه می مانند. بهترین ترفند برای رفع این مشکل استفاده از دستمال کاغذی است. برای اطمینان از جذب رطوبت باقیمانده می توانید یک تکه نان خشک نیز درظرف بگذارید، علاوه بر رطوبت، هوا نیز می تواند شادابی سبزیجات را از بین ببرد.

سس رو تا لحظه ای که قرار است سالاد را مصرف کنید، جدا نگه دارید. این کار از خراب شدن سس و سالاد جلوگیری میکند.

 

یخچال رستوران چیست

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *