خزانه جهانی بذر سوالبارد یا خزانه بذر روز قیامت

سوالبارد منطقه ای است که در فاصله ی بین نروژ و قطب شمال و در اقیانوس قطب شمال قرار دارد. در این جزیره، که از سرمای ویژه ای در طول سال برخوردار است، سردخانه یا انباری دائمی برای ذخیره ی ایمن، رایگان و طولانی مدت تمامی بذرهای موجود در همه ی بانک های ژنی جهان موجود است. در حال حاضر همه ی کشورهایی که دغدغه ی تأمین مواد غذایی برای آینده ی کشور خود و سایر جهانیان را دارند، با ارائه ی رایگان بذر به این خزانه جهانی بذر کمک می کنند.

البته برخلاف سایر بانک های ژن، این خزانه مسئولیت عملیات تحقیقاتی نداشته و صرفا انباری برای ذخیره سازی بذر محسوب می شود. این بانک جهانی بذر به گونه ای طراحی و ساخته شده است که اگر روزی برق رسانی به آن غیرممکن شود به علت سردسیر بودن منطقه، بذرها تا مدت زیادی سالم و قابل کشت باقی می مانند.

خزانه جهانی بذر سوالبارد
و اما هدف؟

هدف از ساخت این خزانه، حفاظت از بذرها و مواد غذایی است که ممکن است به علل مختلفی از جمله بیماری، آفت، تغییر الگوی آب و هوایی، گرمایش زمین، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی، سوء مدیریت، تغییر سیاست ها و درگیری های انسانی آسیب دیده و از بین بروند. خزانه جهانی بذر سوالبارد با هدف ذخیره سازی بذر در یک انبار برای نسل های بعدی طراحی و ساخته شده است که تحت نظر دولت نروژ عمل می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سردخانه ها می توانید با گروه صنعتی برادران حامی دوست تماس حاصل نمایید.

اولین دیدگاه را شما قرار بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *